Voorbereiden op het echte klimmen en mooi gelegen maar slechte camping

28 juli 2018 - Rueras, Zwitserland

Vandaag zitten we weer om acht uur op de fiets.

We vermaken ons nog steeds prima met ons dagelijks ritueel. En de route vinden wij tot nu toe prachtig. Kortom het gaat goed. Temperatuur is tot nu toe met een graad of 30 iets aangenamer dan in NL waar de 35 gehaald wordt. Fietsen in de warmte is best wel dingetje dat weten we wel. Daarom stoppen we regelmatig voor een bakkie of iets anders. En het is geen wedstrijd.

Vandaag willen we de tent parkeren, na een lange gestage klimpartij, op ca 20 kilometer voor de eerste echte pas. De Overalppass. In een bergmeer boven deze pas ontspringt de Rijn. De pas doen we dan zondag. Uiteraard als het allemaal gaat.

We zijn lekker op weg en klimmen wat af. Tot in Disentis waar we op een grasveldje de lunch nuttigen. Die we afsluiten met een kleine Power-nap.

De route is vandaag soms onverhard (50%) en klimmen is het overal. Lange stukken van 6-10% en soms wat uitschieters daarboven (tot 16%).

Bernie fietst eigenlijk alles omhoog, knap hoor van dat vrouwtje. Trots op!

Na de lunch zien we al snel een bord “Oberalppass Offen”. Mooi. We zijn op de goede weg. Nu nog een tiental kilometers flink klimmen en dan de camping. Morgen gaan we dan de pas over.

De dag eindigen we in Rueras. Op de camping aldaar. Niet onze favoriet blijkt. Camping ligt wel mooi in het dal aan de Rijn. Verder heb je ook een vrije plek keuze. Dus dat is altijd wat extra ruimte. De voorzieningen vinden we matig. Weinig sanitair, warm water te snel op en echt niets extra’s. Gisteren op de camping konden we dat juist zo waarderen. En dan ook nog eens “peperduur”. Als klap op de vuurpijl gaat het ook nog eens flink regenen.

Gelukkig werd het ook weer droog en konden we toch lekker koken en eten.

1. Emile Veugelers:
    31 juli 2018