Voor het eerst klimmen en op naar Carrera

27 juli 2018 - Camping Carrera, Zwitserland

Om acht uur zitten we weer op de fiets. Al wegrijdend leggen we nog even “het geheimzinnig genootschap” naast de camping vast op de foto.

Langs de Rijn fietsen we naar Chur. De hoofdstad van kanton Graubunden en de oudste stad van Zwitserland. Na de koffie hier nog even verder langs de Rijn. Dan verandert het parcours enigszins.

We moeten voor het eerst echt stevig klimmen. Eerst naar het plaatsje Bonaduz. Slechts twee kilometer maar met stijging tussen acht en twaalf procent wel stevig. Vanaf Bonaduz fietsen we gestaag omhoog. Kilometers lang 6-8%. Tja met dat warme weer voel je dat extra in de beentjes. De weg gaat richting en langs de Rheinslucht. Hier stortte 10.000 jaar geleden over een lengte van 13 kilometer de bergwand naar beneden. Het resultaat was dat de Rijn een nieuwe weg zocht zocht door het puin en er is een indrukwekkende kloof ontstaan. De kliffen zijn tot 400 meter hoog. Beetje overdreven  misschien maar het wordt wel de “Suisse Grand Canyon” genoemd.

Op een mooi uitzichtpunt nuttigen we de lunch. Daarna klimmen we door tot Versam. Na een drankje (2 glazen siroop-water voor 10 euro) fietsen we door naar de camping. Voor een Porsche rijder natuurlijk leuk om op Camping Carrera te staan. Een prima camping voor de fietser. Heerlijke voorzieningen aanwezig als stoelen, koelkast, kookgelegenheid en slecht weer accommodatie.

1. Rita and Lex:
    29 juli 2018
    Good morning. Hope your legs can manage all these steep climbs. Great to read your stories. Enjoy the rest of Switzerland. Love from New Zealand