Zoektocht naar een gasfles

16 juli 2016 - Geffosses, Frankrijk

Onze camping is vanochtend heel lang heel stil. Wij staan normale tijd op en genieten van de rust op de camping.

Omdat het gas op is en we al eerder vluchtig hadden gekeken, nu dan maar eens echt op zoek. Bijna iedere supermarkt en camping bezoeken we met de vraag "Avez vous de camping gaz"?". Maar helaas overal nee. Wel  met een ander type aansluiting. Maar daar hebben wij niets aan.

In Regnéville-s-Mer zien we een oude Castle Mediëval. Redelijk vervallen maar ooit een mooi bouwwerk.

Dan komen we bij de vernietigde brug Du Pont de la Roque in Pont-de-la-Roque. In WOII zijn met twintig bombardementen drie pijlers van de brug vernietigd. Hierdoor konden de geallieerden de route naar het zuiden (Granville) afsluiten. Tenminste dat was het doel wat niet lukte omdat een andere brug intact bleef. De brug is "als aandenken" nooit hersteld.

Na een paar flinke klimpartijen komen we in Coutances. Een prachtige kathedraal boven op de berg bepaald het stadscentrum. Ernaast nog eens een hele grote kerk. Blijft bijzonder al deze bouwwerken.
Na in deze stad ook weer vier supermarkten af te fietsen vinden we uiteindelijk in een Magazin Verte (tuincentrum) onze (Weber) gasvoorraad. We nemen er maar gelijk twee mee.

Niet veel later passeren we het kasteel en kerk van Gratot. Ook weer een plaatje.

Einde middag vinden we in Geffosses onze camping. Het wordt de goedkoopste van de vakantie € 4,90 !! Met een supermarkt voor de deur, heerlijk makkelijk. Wat wil je nog meer?

Morgenochtend worden we vroeg gewekt want dan begint de jaarlijkse dorpsmarkt om 6 uur. En dat is nou precies op het veldje voor onze tent.

1. Marjan:
    17 juli 2016
    Prachtige plaatjes! Geniet van de dorpsmarkt straks! Groetjes van ons
  2. AH Restaurantactie:
    17 juli 2016
    We hebben een mooie actie voor jullie! Geen gasfles meer
    nodig