Golvend door de Jura

7 augustus 2018 - Les Breuleux, Zwitserland

Zo vanochtend eerst maar eens 10 kilometer vlak vooruit. Richting Travers. Daar doen we een kopje koffie voordat het echte werk gaat beginnen. Volgens het boekje komt er een stevige klim aan. En het boekje is zo goed dat dat meestal wel klopt. We zijn nog niet weg bij de koffie of er staat al een mooi verkeersbord op ons te wachten. Het boekje heeft weer gelijk. Dit wordt weer even behoorlijk afzien in het zonnetje, dat steeds krachtiger begint te worden. Het kwik stijgt ook vandaag weer echt boven de 30 graden uit. Veel drinken is een “must”.

Na de klim dalen we tot Martel. Een sliert van plaatsjes met in de naam Martel en dan nog een toevoeging. In een van de Martel’s drinken we een kofffie. Dan weer op weg om na acht kilometer opnieuw te mogen klimmen richting La Chaux-de-Fonds. Ja we worden weer behoorlijk op de proef gesteld. Dan is het af en toe ook maar eens tijd voor een banaantje langs de weg.

Na deze klim blijven we op dezelfde hoogte fietsen. Ook nu weer is het een golvend terrein. Dus of naar beneden of omhoog. Als we de dag bekijken komen we op 1066 hoogtemeters. Ook nu weer meer dan op de twee dagen dat we een pas beklommen. Dat vonden we best stoer van onszelf. Maar deze dagen zijn zeker net zo zwaar.

Na de lunch in een van de vele boerenweides daalt er wat regen op ons neer. Voor de tweede keer deze vakantie mogen we de regenjassen proberen. Het klaart weer op maar de dreiging blijft tot op de camping. Deze vinden we vanavond in Les Breuleux. Ondanks de donkere wolken en af en toe een donderslag kunnen we heerlijk genieten van het zonnetje, de aangename temperatuur en de twee stoelen die we mochten lenen bij een van de vakantiebungalows op de camping. We hebben er weer een mooie dag opzitten.