De laatste dag: Praag

4 augustus 2017 - Praag, Tsjechië

Vandaag een dagje Praag. Om met het klagen maar te beginnen, wat kan zo'n stad toch warm zijn. Je begrijpt direct dat we vandaag niet veel meer gedaan hebben dan slenteren door de stad, wat winkelen, een terrasje en een middagslaapje. Ach dat laatste is meer voor de beleving dan werkelijkheid.

Gisteren hebben we gelukkig wat zaken bekeken dus de korte tour vandaag voldeed. Veel mooie gebouwen, net als veel andere steden die we gezien hebben, mooie standbeelden etc. Natuurlijk is ook de "fun" aanwezig in Praag. De straatartiesten zien we veelvuldig, net als de koetsen met de paarden en de "oldtimers" voor de stadstour. Ook vreemde gasten op de terrassen vragen aandacht (foto). Een van de bijzondere gebouwen is de nationale schouwburg Národni Divadlo. Veel groepen met gidsen zijn hier verzameld dus het is best lastig een glimp van het gebouw op te vangen.

Tot slot hebben we lekker gegeten in een bierbrouwerij waar we dat gezamenlijk deden met onze fietskameraden van de vorige dagen.

En natuurlijk nog volop genieten van het hotel comfort. Wat is het toch lekker alles zo gemakkelijk te kunnen pakken/gebruiken.

We slapen nog een nachtje en dan fietsen we morgen naar de rand van de stad om de auto voor de thuisreis te pakken. En dan is het denken en dromen over een volgende bestemming.

En natuurlijk nog een bedankje aan onze volgers voor het meeleven, meegenieten en reageren. Groetjes aan allen, Paul en Bernie

1. Rita and Lex:
    4 augustus 2017
    Enjoy the rest and have a good journey home.
  2. Marjan:
    4 augustus 2017
    Praag...in onze herinnering een koude stad, waar we bontmutsen hebben gekocht om onze oren warm te houden. Maar ook herkenbaar de pleinen, het lekkere bier...romig bijna...geniet nog even en we wensen jullie een veilige terugreis. Weer genoten van de verhalen. Liefs Peter&Marjan
  3. Henny:
    Hoi Paul en Bernie,
    Het zit er dus bijna op. Ik heb genoten van jullie fiets-reisverhalen. We spreken elkaar eind augustus. Goede reis terug
  4. Marlies:
    Lieve Paul en Bernie,
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt! Het was leuk om jullie reis mee te lezen. Ik denk dat de stad bekijken onwennig is na elke dag fietsen. Een soort afkickverschijnsel na een zo'n mooie tocht.
    Nieuw reisdoel? Wij vonden Rondje Nederland 1300 km ook heel bijzonder.
    Goede terugreis en tot gauw Jan en Marlies
  5. Els:
    5 augustus 2017
    Mooi combi zo met Brigit en Louis! Genoten van jullie verhalen! Goede terugreis!!