Een stuk door Duitsland

24 juli 2018 - Steckborn, Zwitserland

De Duitse fietsroute volgen we richting Schaffhausen. Een plaats van 35.000 inwoners en hoofdstad van het gelijknamige Zwitserse kanton.

Vlak voor Schaffhausen is de Rheinfall. Met een breedte van 150 meter en een verval van 23 meter is het de grootste waterval van Europa. Veel mensen met een fototoestel dus!

Schaffhausen is een van de grotere Zwitserse steden. We fietsen er doorheen, maken een drankstop en maken nog een extra stop bij horlogemaker IWC. Zij hebben hier hun roots liggen en is nog steeds de plaats waar zij hun meesterstukken in elkaar zetten.

De reis vervolgd langs de Rijn. Het is een groot “Rijn Ufer Natur Bad”. Een en al dagjes mensen die verkoeling zoeken in en naast de Rijn.

We fietsen door Stein am Rhein. Een druk toeristisch stadje. Met daardoor wel gezellig met live straatmuziek. Op het terras is het goed toeven. Laatste stop voor de camping.

Boodschappen doen voor de avond en dan landen we op de camping in Steckborn. De camping ligt aan de Untersee die weer verbonden is met de Bodensee. En die gaan we morgen zien.

Het is met dit warme weer goed toeven op de camping. Lekker rustig aan, een drankje, een duik in het meer, een douche en een mooie zonsondergang. Door het kijken zelfs net te laat voor een mooie foto. We maken ons op voor een goede nacht in ons tentje wat weer zo trouw haar diensten bewijst.