Luxe plaatsjes en overvolle camping

25 juli 2018 - Fußach, Oostenrijk

Ontbijt bij het meer. Lekker rustig zo vroeg. Maar je moet er wel wakker voor zijn (pfff).

Om iets voor de klok van 8 fietsen we de camping af. De temperatuur is nu nog lekker aangenaam warm. Wel bijzonder want op de camping liepen de mensen met lange broek en truien. En niet een maar echt meerdere. Wij begrijpen het niet.

We fietsen naar Konstanz, grote stad aan de Bodensee. Allemaal heel gezellig met het mooie weer. Heerlijk relaxed. En wat een mooie appartementen overal langs het water. Schitterend wat een luxe dat kunnen ze hier wel organiseren. Iets verderop maken we de tweede koffiestop van de dag. In Romanshorn, eveneens aan de Bodensee. Bij de haven is het een gezellig blauw-wit tafereel met alle bootjes en de blauwe dekzeilen.

We volgen de oever van de Bodensee en passeren verschillende kleine plaatsen.

Bij Gaissau gaan we met een houten brug de Alter Rhein over en staan direct voor een Oostenrijkse supermarkt. Een klein café zit ernaast. We bezoeken beiden en genieten nu van Oostenrijk.

Nog een uurtje fietsen en we staan op Camping Rohrspitz. Ook deze is aan de Bodensee waar we nog lekker een “duik” in nemen. De camping is afgeladen vol. Ieder plekje is minimaal een keer gevuld. De haringen moeten echt op onze eigen plek (die is max 25 m2) de grond in want anders hebben we strijd met de Duitsers naast ons. En dat willen we niet. Zij misschien wel want binnen het uur lopen ze 4x tegen onze haringen aan. Helaas met goede schoenen.

1. Gräve:
    26 juli 2018
    Leuk verhaal weer Paul. Wist niet dat je iets had met Duitsers ondanks mijn Duitse herkomst. Territorium afbakenen is wel één van de dingetje van mijn voorvaderen ;).

Leuk dat je weer schrijft over je avonturen met Bernie, ik lees het met veel plezier,

Groetjes Francesco
  2. Rita and Lex:
    27 juli 2018
    Nice photos of the picturesque places you are visiting. Hope the climes are not too steep for Bernie. Have fun. Love from Rita and Lex
  3. Emile Veugelers:
    27 juli 2018
    Mooie sfeer foto's Paul. Ik geniet mee.