Frankrijk bereikt - Prijsvraag voor onze volgers

17 juli 2015 - Saint-Hubert, Frankrijk

Een boeiende nacht achter de rug. Vliegtuigen laag over richting vliegveld Luxembourg en wat hoger trok het onweer met stevige regen over de tent. Gelukkig geen probleem: de vliegtuigen bleven in de lucht en de regen kwam niet in de tent. Dus vanochtend alles droog kunnen inpakken. De fietsen klaar op een rij en we gaan weer.
Het lijkt een warme dag te worden, en  ja dat gaat ook kloppen. We fietsen na een kilometer of 20 Frankrijk binnen. Na Nederland, België, Duitsland en Luxemburg het vijfde land dat we aan doen. In ieder geval "Frankrijk is bereikt". Dat hebben we vast in de tas. Niet veel later kruisen en volgen we de Mosselle verder Frankrijk in.
Na een lunch onder een verkoelende boom gaan we de warmte weer in. Omdat de campings wat ongelukkig liggen zullen we de route verlaten bij Bettelainville richting Saint-Hubert. Daar wordt het dan camping La Croix du Bois Sacker. We worden hartelijk ontvangen door de camping eigenaar. Er komen eigenlijk bijna nooit Nederlanders dus hij vindt het top dat we er zijn. Het bier, het fris en de wijn staat snel op tafel. Heerlijke verkoeling na een warme dag. De welkome ontvangst blijkt wel uit de rekening. Vier personen, twee tenten en twee rondes met bier en wijn en we mogen 14 euro afrekenen! Waar kan dat nog?
We zijn wat vroeg op de camping dus we gaan heerlijk luieren tussen de bomen. Morgen pakken we de route weer op bij Vigy, betekent wel dat we eerst terug omhoog moeten, maar ach we zitten op een heerlijke camping.
We hebben inmiddels een terugkomend probleem ontdekt. Het probleem: "Wat eten we vandaag?". Dus daarom aan onze volgers het verzoek ideeën voor de leukste, lekkerste en makkelijkste eenpans-gerechten. Ideeën kunnen gestuurd worden naar [email protected]. Het origineelste idee gaan we belonen op originele, ludieke en logische manier. We kijken uit naar jullie suggesties.

1. AH Restaurantactie:
    18 juli 2015
    Klassieker uit mijn studententijd
    http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=308807. Rijst hoeft niet apart, als pilaf meekoken, dus eenpans :-)
  2. André:
    18 juli 2015
    Met zulke horecaprijzen ga je toch niet klooien met een pannetje. Ga lekker uiteten, laat jezelf lekker verwennen. Dat hebben jullie toch wel verdiend na al die inspanning?