Belgen en muggen, ze blijven terugkomen

1 augustus 2015 - Arles, Frankrijk

De Mont Ventoux gaan we weer achter ons laten. De spullen op de camping La Garenne in Bédoin (echt een aanrader) pakken we weer in. Best een klusje want het had geregend afgelopen nacht en de plaats was nogal zanderig, nu modderig. We fietsen richting Carpentras waar we de trein richting Avignon Centre pakken. Hier pakken we de route weer op.
Arles is vandaag het einddoel. We fietsen via een mooie brug over de (nu) lelijke rivier Durance.
We vervolgen de weg langs verschillende kleine plaatsjes maar we vinden het wel een saai stuk.
Ach na de Mont Ventoux is het al gauw saai. We drinken nog wat in Fontvieille op het schaduwrijke buitenterras.
Onderweg komen we de Belgen weer tegen van eerder op de reis (voor het eerst op de 19e ontmoet in Charmes). Ze zijn op de terugweg richting Avignon. We hen wat verhalen op en wisselen wat ervaringen uit. Natuurlijk komt het hachelijke avontuur van Wim ter sprake. Wim heeft eerder voor de Belgen de koffie betaald anders waren ze nu waarschijnlijk vogelvrij in Frankrijk. Al met al de vraag wanneer komen we van die Belgen af? Want ook nu betalen ze de voorgeschoten gelden van Wim niet. Zelfs geen excuus. Sorry Wim voor het geld zal je keer naar Antwerpen moeten.
Romeinse aquaducten restanten verspreid over 3 km. Wat een bouwwerken en inzichten denk je dan. In de loop der jaren alles gesloopt en nu bouwen we opnieuw aquaducten.
Verderop nog langs Chateau Barbegal. Goed voor feesten, partijen en seminairs
We maken ons kampement in "hartje" Arles op camping City. We hebben de boodschapjes in huis dus lekker eten en dan langzaam richting nacht. We hebben maar een probleem. Een groot probleem hoewel de oorzaak klein is "de mug". Ze vliegen vrolijk rond maar landen af en toe op ons met alle effecten van dien. Rode bulten, zwaai bewegingen met handen en voeten, jeuk en veel irritatie. Gelukkig zijn we niet alleen alle campinggasten hebben er last van.

1. Marjan:
    1 augustus 2015
    Ha, ha, die Belgen. Een brutaal mens heeft de hele wereld! Succes met de muggen! Leuke foto van jullie samen! Liefs en succes met fietsen. Marjan&Peter
  2. Tineke Lahumeten:
    2 augustus 2015
    Hi Paul & Bernie,
    Alweer genoten van jullie topprestatie met leuke verhalen & prachtige foto,s !
    Succes met het fietsen, Berthie is enorm jaloers
    Lieve groetjes van Berthie & Tineke