Laatste fietsdag naar Arles

3 augustus 2015 - Arles, Frankrijk

Na een goede nachtrust zonder gekke dromen gaan we weer weg uit
St-Maries-de-la-Mer. Retour Arles langs de andere kant van de Camargue. We passeren vele Etangs (meren) die in de Rhône delta (tussen de kleine en grote rivier in) liggen.
Wederom zien we vele (witte) Flamingo's en paarden.
In Arles kopen we ons treinkaartje voor de reis terug. In razendsnel tempo brengt de TGV (als dat maar goed gaat met de fietsen) ons tot Parijs. We fietsen dan een stukje door de stad en doen een lekker bakkie op een terras. Dan door met de volgende TGV naar Lille, hier komt lieve Marjolein ons ophalen. Wat een schatje hé.
Dan gaan we 's middags en ook de avond nog even Arles in. Om de historische Arena van binnen te bezoeken kopen we een kaartje voor een voorstelling. Met veel mensen in klederdracht, paarden, stieren en muziek worden de geschiedenis en de gewoontes van de Camargue geshowd. Een leuke show in een prachtig historisch bouwwerk.
We gaan dan een lekker hapje eten en dan nog een nachtje in de tent. Morgen vroeg op om de trein te pakken.
Met deze fietsvakantie voegen we wel weer een avontuur toe aan onze eerdere vakanties. We hebben genoten van de reis, het gezelschap, alle mooie plaatsjes. De vele maïsvelden, granen, zonnebloemen, fruitbomen, historische gebouwen gaven het bovendien een bijzondere dimensie. En natuurljk niet te vergeten de Mont Ventoux.
Natuurlijk herinneren we ons ook nog vaag: de fietspech van Wim, de zadelpijnen, de gekwetste spiertjes, de wispelturige snorharen, de vele Cigales (wat maken die krekels toch een enorme herrie), de vele bermbezoeken door ons in allerlei standjes, de enorme aantallen (helaas actieve) muggen, etc.
Graag tot een volgende keer.

1. Marjan:
    6 augustus 2015
    Nou dat was het dan! Wat een prachtige reis en dito verhalen van jullie. Jullie hebben er zeker een bijzondere reis ervaring bij. Persoonlijk was ik echt nog wel een weekje van die Middenlandse zee gaan genieten. Er is een tijd van op vakantie gaan en ook weer een tijd om naar huis te gaan. Ik snap het wel. De tijd was om..... Bedankt voor de leuke verhalen en we zien elkaar vast ergens weer de komende maanden in Huizen. Liefs Marjan ....en Peter
  2. Gräve:
    13 augustus 2015
    Bedankt voor de mooie en soms ook inspirerende verhalen. Wat een mooie ervaringen hebben jullie opgedaan zeg!!!

Ga de verhalen nog missen, misschien schrijver worden Paul?

Tot gauw, want ik wil ook nog het live verslag horen,

Groetjes Frank
  3. Jeanine van Gestel:
    6 september 2015
    wat een leuk verslag!! Bedankt dat we zo mee kunnen genieten van jullie mooie reis!!
    Groeten,
    Jeanine en Gerard