Het gelijk van Marco Borsato - Mission Completed!

2 augustus 2015 - Saintes-maries-de-la-mer, Frankrijk

We gaan vandaag op weg voor het laatste stukje van De Groene Weg naar de Middellandse Zee. Een stukje waar ik stiekem al heel lang naar uitkijk. Het routeboekje beschrijft het in zulke mooie woorden. De Flamingo's. Ze zijn sierlijk, elegant en staan prachtig op de benen. Ze bewegen zo zwoel en gracieus. Ze hebben zulke mooie ronde vormen. In gedachten klinken de castagnetten in mijn oren. Prachtig. Mijn hart is al verwarmd bij het vooruitzicht. Ja dit wordt een hele mooie dag. En dan bereiken we ook nog de zee.
Maar zong Marco Borsato al niet eerder "dromen zijn bedrog". Nou dit is er ook zo een. We naderen Saintes-Maries-de-la-Mer en Bernie zegt kijk daar rechts: "Flamingo's". Ik helemaal blij. De opwinding slaat toe. Ik kijk naar rechts maar zie ze niet. Op mijn vraag reageert Bernie nogal duidelijk "daar rechts van de weg druif". Waarop ik reageer dat ik daar ook heen kijk maar niets anders zie dan een paar vogels. Ja zegt Bernie "dat zie je goed dat zijn ze.". Mijn dromen in duigen. Ik dacht aan de mooie Flamengo muziek en de bijbehorende danseressen.
Toegeven moet ik wel, het zijn mooie gracieuze vogels. Toch heeft die Marco Borsato wel gelijk "dromen zijn bedrog". Ik ben weer helemaal wakker.
Maar ondertussen zijn we wel in Les-Saintes-Marie's-de-la-Mer. Mission completed!
We genieten van de zee, het strand en de plaatselijke horeca. Heerlijk zo!!

1. Els:
    3 augustus 2015
    Lieve Paul en Bernie, heb met veel bewondering jullie reis gevolgd. En nu rest me één woord: chapeau!!
  2. Wim en Henny:
    Gefeliciteerd!
  3. Marjan:
    3 augustus 2015
    Gefeliciteerd! Wat een monstertocht..zo knap van jullie. Dat kan toch maar weer mooi in de boeken...nu bruine voetjes halen in het lekkere zonnetje. Geniet !