Bernie's geheime krachten

20 juli 2015 - Hurecourt, Frankrijk

De camping vandaag weer lekker op tijd verlaten. Met het warme weer in het vooruitzicht voelt dat wel goed. Hoewel we toch ook op het warmst van de dag op de fiets zitten.
We fietsen al snel tegen een paar stevige heuvels op (7%-1600m) maar als we er allemaal goed voor gaan zitten komen we "goed" boven.
We fietsen 30 km voordat we koffie vinden in Bainville-Aix-Saules. Gelukkig hadden we vanochtend bij de bakker al een lekkere versnapering gescoord, deze gaat er nu lekker in.
We fietsen verder richting Jésonville. Een onbekend plaatsje maar voor ons wel belangrijk. Dit is namelijk het keerpunt voor de waterstromen. Ten Noorden hiervan stroomt het water richting Meuse (Maas) of Moselle richting Noordzee. Dit plaatsje laten we nu achter  ons. Ten zuiden van Jésonville stroomt al het water via de Rhône richting Middellandse Zee. Of wel onze kant op dus dit kan in ons voordeel werken (meer licht dalend fietsen). Maar goed we weten "Frankrijk is nergens vlak, dus klimmen blijft altijd nodig".
Vlak voor Jésonville klimmen we 11%  omhoog over 500 meter. Bernie, het was echt afzien maar je was boven, chapeau!! Eenmaal boven kiest Bernie vrij baan en gaat alvast vooruit. Hup nog een keer 10%, het moet natuurlijk niet gekker worden anders rijden wij zo achteraan.
Even verderop hebben we voor ons vervoer twee keuzes. Verder op ons stalen ros of met de gracieuze viervoeters met 1 pk aandrijving. Wat een mooie beesten toch. Onze keuze weten jullie al, we gaan door op onze stalen rossen.
We fietsen weer stevig door vandaag en we landen op een gezellige (wat afgelegen) camping La Jonquille in Hurecourt. We worden gastvrij onthaald met twee bier en twee wijn, vier ligbedden en een picknick tafel. Heerlijk. We storten ons op de ligbedden met Pringles, de drank en zeggen gekscherend "nee hoor, we zijn niet moe, niet bezweet, niet uitgeblust, niet hongerig, niet uitgedroogd". We genieten heerlijk van de stoelen, wat een comfort. Deze camping is echt een aanrader voor de fietser en voor de kampeerder die van de rust houdt en zichzelf weet te vermaken.

1. Rita and Lex:
    21 juli 2015
    Great to read your adventures. We thought you would have joined the carnival party. Are the hills you are climbing now preparation for the mountains to come? Enjoy the rest of your trip.
  2. Birgit moolen:
    21 juli 2015
    Heerlijk om te lezen en ongelooflijk knap van bernie.
    We zijn nu ook iedere avond plannen aan het maken......