Veel wind, bijzondere geluiden, ingegroeide zaken en vreemde Eenden

25 april 2018 - Bourbon-Lancy, Frankrijk

BIij dat we de primitieve camping weer kunnen verlaten zijn we al vroeg in de weer. Tentje neer en om acht uur zitten we met een croissant bij de plaatselijke bar met een bakkie koffie.

Dit achter de kiezen kunnen we starten met de route voor vandaag. Maar niet voordat er een foto van de lokale bezienswaardigheid hebben gemaakt. Château de Châtillon moet eraan geloven en leggen we snel nog even vast.

Dan snel op weg. Beetje doortrappen vanochtend is nodig want het is fris. En dat niet alleen er staat ook nog een stevige bries langs het kanaal. Dus trappen is wel nodig. Ach een beetje wind tegen is niet erg denken we. Aan het einde van de dag is het gevoel iets anders. Na 50 tot 60 kilometer met “een beetje tegenwind” vinden we dat ook wel weer genoeg. Gelukkig wisten we dat ‘s ochtends nog niet.

Zodra we Cercy-la-Tour naderen is het meest opvallende aan het stadje wel het Maria beeld. Het torent hoog boven de stad uit. Het is het beeld van Notre Dame du Nivernais, 6 meter hoog en al in 1958 geplaatst. Het oude beeld was van beton en door de jaren heen aangetast, vandaar dat in 2008 een nieuw beeld is geplaatst van kalksteen.

In Charrin gekomen kan Paul het niet laten. De juiste toon werd ingezet en de lokale bevolking (zie foto) kwam al snel aangelopen. Bijzondere ervaring.

Even verderop passeren we een op het oog verlaten huis. In de tuin een ingegroeide auto. Toch maar even stoppen en een foto maken want het ziet er bijzonder uit. Eenmaal in de tuin toch een beetje het gevoel van “komt zo de kluizenaar naar buiten met zijn jachtgeweer?”.

Op de camping in Bourbon-Lancy bereiden we een smakelijk maal. Genoeg energie aangevuld om er morgen weer tegen te kunnen. Tenminste dat hopen we. Er zijn nogal wat Eenden van verschillend pluimage op de camping; als die de nachtrust maar niet verstoren.

1. Gräve:
    27 april 2018