Als verzopen katjes

19 juli 2017 - Datteln, Duitsland

We gaan al snel door de stad Wesel. Vroeger maakten we allemaal grappen over "Wesel", een  "Ezel" of hoe bang je kan zijn. Wie weet de leukste nog?

Dan volgt een mooi stuk route door het bos en kruisen we de snelweg A3 bij Hünxe. Mooi om vast te stellen dat je op de A3 zo dicht bij de rivier bent. Hünxe is voor veel Nederlanders wel een begrip. Wie kent niet Rastätte Hünxe. Menig Nederlander stopt er op weg naar een Duitse, Oostenrijkse of Zwitserse bestemming.

Even verderop hebben we ons eerste Duitse "schloss". Schloss Gartrop, nou dat doen ze in Frankrijk beter. Naar ons idee is het meer een wat uit de kluiten gewassen huis van voorheen een of andere proletariër. Het lijkt niet op datgene wat je bijvoorbeeld in Frankrijk tegenkomt aan imposante bouwwerken. Denk maar eens wat we allemaal te zien krijgen bij een mooie Tour de France etappe.

Bij Haltern am See fietsen we langs het meer. Echt een dagje uit attractie. Ook vandaag want het is een warme dag. Snikheet zelfs we zien 41,9 graden (in de zon). Als we kilometers langs het water van het Wesel-Dattelnkanaal (dat vlak langs de bekende rivier de Lippe loopt) zien we regelmatig een sluis en ook veel scheepvaart. Het kanaal geeft ons geen verkoeling, wel aan de vele kinderen die er een duik innemen.

Op de camping Am Mühlenbach in Datteln staat de tent snel. We laten de spullen in de tent en fietsen naar de rand van de stad voor de boodschappen. De winkel weer uit werden wij verrast door een hoosbui met onweer zoals we heel lang niet meer gezien hebben. Kopje koffie, wachten, kopje thee, wachten en dan toch maar op de fiets. Daar gingen we als twee verzopen katjes. Maar wel met boodschappen.

Op de camping nog een droog plekje kunnen scoren. Prima vertoeven toch weer.

1. Marjan:
    20 juli 2017
    Zo zien jullie er ook uit! Ha, ha. In Huizen tot nu toe alleen wat spetters. Morgen weer een fijne fietsdag! Trots op jullie...al die kilometers.