Wederom een bijzondere ontmoeting

2 augustus 2017 - Zadní Treban, Tsjechië

Wat een leuke plek hadden we op deze camping. Goed om direct in de ochtend nog even een foto vanuit de tent te maken. Alles maar weer eens inpakken en dan tijd voor ...... de ochtend zwempartij met Louis. Heerlijk is dat toch om zo het water in te lopen.

Na het gezellige ontbijt fietsen we de camping af, Louis en Birgit gaan naar links (Nederland) en wij naar rechts (Praag). We fietsen rond het meer en zien de stad Plzen vanaf de andere kant. Wat een grote stad toch.

Na een kilometer of 12 rijden we een terras op voor koffie en zien we daar vader Eric en zoon Alexander weer. Eergisteren (Konstantinovy Lazne) en de dag daarvoor (Cheb) hebben we ze eerder gezien en gesproken op de campings. Vandaag besluiten we om samen op te fietsen. Zij staan klaar voor vertrek (dit was hun overnachtingsplek) en wij na de koffie ook. We fietsen samen op , op deze wederom warme dag. Beetje klimmen nog wel en door de mooie bossen heen. Op het einde nog over een drukke weg waar we door een Tsjechische camper nog bijna de kant in gereden worden. We (lees Eric) haalt in zijn beste Russisch nog verhaal op de chauffeur. Gezellig wordt dat niet maar de emoties hebben hun vrije loop gehad. We fietsen de laatste kilometers van deze dag (totaal 85) en nemen de camping in Zadni Treban. Vanuit hier is het nog een 40 kilometers tot Praag.

's-Avonds gaan we lekker uit eten in het lokale restaurant. En naar goed gebruik in Tsjechië sluiten we af met een goede Becherovka, zeg maar de Berenburg van Tsjechië.

1. Henny Smeets:
    3 augustus 2017
    Leuk om jullie reisverhaal te lezen. We fietsen zo met jullie alleen wij de andere kant op. Geniet nog de laatste dagen
  2. Rita and Lex:
    3 augustus 2017
    Almost there. Well done. Another milestone. Enjoy the Prague architecture. Nice to read your daily adventures.