Eindbestemming Praag binnengefietst

3 augustus 2017 - Praag, Tsjechië

Puf puf, dat heb je niet iedere dag als je opstaat. Maar vandaag wel. Het is extreem benauwd. Als je al zit voel je een warme deken die lekker op je lijf geduwd wordt. De zweetdruppeltjes breken direct uit. De tent dus rustig afbreken en daarna op het gemak ontbijten. Dat kan vandaag ook heel goed want het is nog maar 40 kilometer tot onze eindbestemming Praag.

We fietsen vandaag het laatste stuk weer met Eric en Alexander. Het is gezellig met elkaar dus een hoop lol onderweg. Het fietsen doen we daardoor gedachteloos. De kilometers schieten voorbij in de warme lucht totdat vijf kilometer voor Praag de regen begint te vallen. Tassen dus open, regenbroek en regenjas aan en nog even door fietsen.

Vanavond hebben we echte bedden. Een heerlijk hotel is geboekt dus dat wordt veel comfort en lang badderen. We hebben extra hotelservice met de Club Lounge. Nou dat is heerlijk, een broodje, wat zoets erbij, een drankje, een biertje, een wijntje en zelfs een "kleine" warme hap met zelfs champagne. We eten lekker een hapje mee en dat voldoet meer dan aardig.

Tegen de avond lopen we de stad in. De winkelstraat door naar een paar van de bezienswaardigheden zoals de King Charles Bridge en King Charles Burcht. Deze Burcht is het grootste burchtgebied in de wereld en is rond de 9e eeuw gebouwd. Daarna heerlijk buiten op het terras met nog een leuke ontmoeting met een net getrouwd Mexicaans bruidspaar. Heerlijk zitten kletsen en daarna snel slapen want morgen wacht een uitgebreid ontbijt.

1. Gräve:
    4 augustus 2017
    Gefeliciteerd, weer een mooie tocht volbracht!!! Leuke verhalen en veel meegemaakt, Gr Frank