De tent maar weer eens opgezet vandaag

28 juli 2017 - Wirsberg, Duitsland

Vandaag de hele dag droog. Op de enkele trage druppel na van gisteren, die vandaag nog viel.

Dus goede reden om de tent maar weer eens uit de tassen te halen aan het einde van de dag. Campings zijn er niet in overvloed dus was het kiezen, 40 of 90 kilometer fietsen. Het werd het laatste en zo belanden we aan het einde van de dag op de "camping" bij de jeugdherberg in Wirsberg.

Een mooie stek zo'n 80 kilometer voor de Tsjechische grens en vlak voor het hoogste punt van de route. Dat gezegd hebbende weten we meteen dat het morgen klimmen wordt.

Vandaag fijne rustige wegen, bijna alles keurig geasfalteerd en soms een kiezelpad of een modderpad. Niet te veel hoogteverschillen dus dat gaat altijd lekker.

Een eerste stop maken we op de marktplaats in Coburg. Een plaatje van een stad weer. Na de koffie nog een foto en dan weer verder.

Lichtenfels wordt een volgende haltepunt. Vele kleine plaatsjes kruisen we, heerlijk onder het zonnetje genietend van de omgeving.

De dagelijkse boodschappen (meestal een keer voor de lunch en een keer voor de avond) doen we in Lichtenfels en later in Untersteinach. Daarvandaan is het een klein stukje naar onze eindbestemming. We staan helemaal alleen achter de jeugdherberg op een veldje. Heerlijk rustig met een mooi uitzicht, een lekker (gekregen) biertje en fijne ligstoelen.

Na de dagen in de pensions is dit buitenleven wel weer heerlijk om te mogen doen. We genieten er nog maar even van.

1. Marjolein:
    28 juli 2017
    Zo te zien, heeft mama al bruine knietjes! Geniet ervan, kusjes van ons xxx
  2. Henny:
    29 juli 2017
    Lekker weer in een tent! Dat is toch wel het fijnste als je de hele dag buiten bent. Het was inderdaad gisteren ideaal fietsweer.