Lekker fietsdagje weer

23 juli 2017 - Hann. Münden, Duitsland

Na een nacht met wederom onweer en fikse buien kunnen we gelukkig toch droog opbreken.

Alles ingepakt vertrekken we uit Warburg voor een eerste stuk door een prachtig glooiend landschap dat onder een mooie ochtendzon schitterend groen kleurt.

We passeren vrij snel Ruïne Desenberg, dat bovenop een glooiing staat en zo het dal overziet. Na wat klimwerk zien we bij Haueda ook weer een leuke kudde schapen grazen. Goed voor een foto.

Bij Stammen nemen we op een soort boerenhof, waar je ook kano's kan huren, een lekkere kop koffie. Helaas niets lekkers erbij. Dus graaien we in de tassen voor wat te snaaien, en zo worden die tassen ook weer wat lichter.

Vervolgens fietsen we een lang stuk door het bos. We kunnen ergens onze vaste route vervolgen of alternatief kiezen voor een wat oude "duistere" tunnel,de Carlsbahntunnel. We vervolgen onze geplande weg, even stevig klimmen en weer dalen, en ja hoor daar zien we de andere kant van de tunnel. Volgende keer zouden we de tunnel proberen, scheelt een paar zweetdruppels. In Bad Karlshafen nemen we een lekkere warme lunch, dan hebben we die vast gescoord.

Na de lunch fietsen we langs de oever van de Weser. Even verderop zet de motorloze pont (de stroming zorgt voor de benodigde energie) ons aan de overkant. Daar vervolgen we langs de Weser de tocht tot Hemeln. Een korte stop waar we onze tweewielers verdekt kunnen opstellen tussen de bikes van de Hells Angels, Satudarah en de Wild Hogs.

We fietsen de laatste 10 kilometer van de dag naar camping Busch Freizeit in Hann.Münden. Hann.Münden is een heel authentiek stadje met zeer veel vakwerkhuizen. We hebben er al zicht op vanuit ons campingstoeltje (zie foto). Het stadje is ook bijzonder omdat hier de Werra en de Fulda samenvloeien tot de Weser.