Relaxte zaterdag (zoals het hoort)

22 juli 2017 - Warburg, Duitsland

Vannacht kwam de regen maar weer eens overdrijven. Om 8 uur (alles was net ingepakt) werd het droog. Regenpakken nog even aan met fietsen maar dat was al snel teveel van het goede.

We laten vandaag Paderborn letterlijk en figuurlijk links liggen. We fietsen door glooiend en golvend terrein. Het is heel mooi groen en heerlijk rustig. Echt een relaxte zaterdag.

Het relaxte vervaagt zodra we onze eerste serieuze uitdaging krijgen op het parcours. We moeten van 100 meter hoogte naar 400 meter toe. Lekker klimmen dus. Op zich voor ons geen probleem maar het is altijd weer even de truc om het juiste fietsritme te vinden. Als we boven zijn eten we een broodje en dan dalen we 10 kilometer af om heerlijk aan de tweede koffie van de dag te gaan.

Het klimmen zit weer een beetje in de benen. Een goede voorbereiding op hetgeen nog komen gaat.

De mooie camping Elsburger in Warburg wordt vandaag de eindbestemming. Of dat komt door de flinke wandeling door het centrum van Warburg (met een fantastisch uitzicht) of door de klim voor de boodschappen of door het lekkere ijsje (we hebben de foto's nog) is een vraag. Maar we hebben in ieder geval genoeg gefietst.

Voor het slapen genieten we nog lekker van het uitzicht bij de tent.

1. Henny:
    22 juli 2017
    Mooie foto's. Lekker rustig fietsen!
  2. Birgit moolen:
    22 juli 2017
    Jullie begrijpen we vinden dit geweldig om te lezen....we kunnen niet wachten om ook op onze fiets te springen! Leuke foto met het ijs!