Regen, regen en regen; tijd voor voor vragen!

24 juli 2017 - Wanfried, Duitsland

Hannoverisch Münden laten we weer voor wat het mooie plaatsje is. We verlaten ons veld vol "fietsvrienden" en gaan op reis.

De eerste tegenvaller is een feit. We dachten met de voorspellingen met droog weer op te staan en te vertrekken. Helaas! Toen we wakker werden was het droog, toen we de slaapzakken uit kropen begon de regen. En tja, kort gezegd: het bleef de hele dag met bakken naar beneden komen, aan een stuk door.

We zien niet veel vandaag maar op een heuvel ontwaren wij Burg Ludwigstein. Moet van dichtbij bijzonder zijn en geeft een mooi overzicht over rivier de Werra.

Met zo'n dag regen ga je je toch zaken afvragen. Ik (Paul) tenminste wel. Van die zotte vragen.

Bijvoorbeeld zijn er meer kippen, varkens of naaktslakken op de wereld? Vandaag wonnen de naaktslakken in ieder geval!

Of hoe komt het toch dat het water in alle rivieren zo mooi stroomt? Vast omdat de aarde rond is.

Na verschillende koffie en theestops en 70 kilometers onder de wielen door zijn wij er wel uit. De nacht wordt een heerlijke. Zachte dekens, kreukvrije lakens, een echte badkamer, een bar en een fantastisch diner. Ja dat vinden wij in Hotel Zum Schwan in Wandfried. Kamer geregeld en genieten maar. We vergeten de regen even die onafgebroken neervalt.

Oh ja de voorspelling voor morgen en overmorgen: regen! Nou misschien pakt het weer verkeerd uit. (Let op de woordspeling)

1. Marjan:
    25 juli 2017
    Ahhhh wat een pech die regen....maar dat brengtnook weer leuke foto's en luxe beslissingen! Een hotel...yehhhhh...geniet er maar even lekker van. Het is tenslotte vakantie!!
    Slapp lekker....dat doen jullie allang...althans Bernie. Liefs