Een tumultueuze vrijdag!

25 juni 2016 - Folkstone, Verenigd Koninkrijk

We werden heerlijk door Frank en Els met de fietsen naar Schiphol gebracht. Dit voor een goede aansluiting op de Intercity naar Brussel en omdat je tijdens de spits in Nederland niet met de fiets in de trein mag.

De voorbereiding was dus top. Maar nu de praktijk.

Vrijdag werd toch een bijzondere dag ondanks alle voorbereidingen.

Slecht weer in de nacht met enorme hagelstenen in het Zuiden van het land.

"Brexit". Het was eigenlijk niet spannend meer, Engeland zou binnen de EU blijven. Maar zoals het weer vaak verkeerd voorspeld wordt zo gebeurt dit ook met deze voorspellingen. De dag breekt aan en "Brexit" is toch een feit. Britannië neemt toch met een Exit afstand van de EU.

Dan Schiphol. Ook hier bijzonderheden. De treinen rijden niet. Dam maar de tijd goed gebruiken voor een extra cappuccino.

Ach dan denk je "we zitten in de trein, lekker rustig". Ja totdat je in België bent. Oorzaak van de vertragingen vanochtend zijn "wilde stakingen". Volgens ons moeten ze blij zijn met werk in België. Alle stations zijn volledig uitgestorven. Waar zijn de Belgen toch? Bang voor de terreur of gewoon "achter de kont van moeders de vrouw?".
Dan een overstap in Brussel Midi. Volgens planning moeten we op perron 10 zijn. Maar al snel blijkt dat het perron 11 moet worden volgens de borden. Gelukkig mooi op tijd. Kwartiertje wachten. Onze trein van 14.48 wordt vooraf gegaan door een trein van 14.45. Die rijdt weg en we krijgen nieuwe info borden. Je raadt het al, het perron wijzigt. Binnen 3 minuten moeten we op perron 15 staan. Paar diepe zuchten en enkele zweetdruppels verder hebben we het net gehaald. Fietsen in de trein opgehangen en wij stiekum in de 1e klasse gaan zitten. (De conducteur zat wel in het complot om dit mogelijk te maken!).

Na aankomst in de Panne fietsen we een uurtje naar de camping. Morgen weer vroeg op want om 10 uur vertrekt de boot van Dunqerque naar Dover. Die willen we niet missen.

Jullie begrijpen dat deze tumultueuze dag even verwerkt moest worden. Vandaar het verslag pas op de zaterdag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade