Paul en Bernie starten rondje Noordzee kanaal

24 juni 2016 - Schiphol, Nederland

Vandaag beginnen we aan een nieuwe route, een nieuw avontuur en weer op de fiets. We starten een "rondje kanaal".

Als je dan aan de aardrijkskunde lessen van vroeger denkt, dan weten de ouderen van ons waar het over gaat. Het gaat over het kanaal dat Engeland scheidt van Frankrijk-België-Nederland. We praten ook vaak over het "Nauw van Calais". In het huidige internet tijdperk is dan het eerste wat je doet: Google Maps opstarten, de zoekterm "Nauw van Calais" intikken en kijken waar dat ligt.

Heb je dat al gedaan? Nee, doe het dan maar snel.

Het maakt al snel duidelijk wat onze plannen zijn. We starten de fietstocht in De Panne (België), dan naar Dunkerque (Frankrijk), dan op zaterdag de boot oversteek naar Dover (Engeland). Daar begint het echte (fiets) werk. We volgen de 750 kilometerlange kustlijn naar Plymouth, dan pakken we weer de boot. Deze brengt ons dan naar Roscoff (Frankrijk) en fietsen we de Franse en Belgische kustlijn terug naar De Panne. Een route van 1.500 kilometer.
Ja, het is best aardig om Google Maps even te bekijken. Dan heb je het hele traject snel in beeld.

Wij zijn benieuwd, jullie misschien ook wel. Volg ons reisverslag en je weet (een beetje) hoe het met ons gaat.

Wil je wat meer lezen over de route kijken dan eens op: http://www.recreatief-fietsen.nl/fietsenrondhetkanaal/
Hier wordt de hele route die wij van plan zijn te fietsen beschreven.

Wil je op de hoogte blijven, schrijf je dan hier in op de mailinglist, je krijgt dan automatisch bericht als we een nieuw verhaal plaatsen.

Wanneer het lukt (en de zin het toelaat) dan updaten we ons verslag en kijken we natuurlijk even naar de reacties die jullie misschien achterlaten. Tot binnenkort!

1. Berthie Lahumeten:
    25 juni 2016
    Mooie trip en ben best een beetje jaloers succes en have fun . Groetjes