Zeeuwse "eilanden" hoppen

1 augustus 2016 - Ouddorp, Nederland

Verlaten we Cadzand dan fietsen we verder over de door ons zelf bedachte combi van de Groene Valleienroute, de LF1b en de toch weer wat andere Noordzee kustroute. Dit betekent dat we in ieder geval de Zeeuwse "eilanden" mogen oversteken.

We beginnen met het fietsveer van Breskens naar Vlissingen. Walcheren wordt ons eerste eiland. Deze veer voor "niet auto's" vaart op deze wijze sinds 2003. In 20 minuten zijn we aan de overkant.
Dan van Vlissingen naar Middelburg. Heerlijk onze eerste koffie met appeltaart deze vakantie. En hij smaakte maar wat goed!

Dan door via het schattige Veere richting de Oosterscheldekering. Wat een staaltje weg- en waterbouw is dit toch!
Schouwen-Duiveland is aan de overkant het tweede eiland. Via Burgh Haamstede en het echt overvolle Renesse (geen aanrader in deze periode) gaan we de Brouwersdam over.
Goeree-Overflakkee is dan het volgende en ook laatste eiland. We fietsen tot Ouddorp en pakken daar weer een boerencamping.

Morgen fietsen we via de Goereesebrug bij Stellendam Zuid-Holland binnen. Het eilandhoppen is dan voorbij.