We fietsen nog even door ..... België heen

31 juli 2016 - Cadzand, Nederland

Fiets je van De Panne langs de kust dan fiets je tegelijk langs de kusttramlijn. Deze rijdt langs de "hele" kust. Met de fiets is het oppassen voor de rails. Daar moet je met je wiel niet inkomen.

Bij Nieuwpoort zetten we de tram maar eens op de foto en ook het gedenkbeeld voor de omgekomen vissers.

Het is een dag van "langs de kanalen en vaarten fietsen". Denk wel dat we dat 50 kilometer gedaan hebben. We passeren telkens leuke kleine plaatsjes wat terrasjes en enorm veel fietsers. Belgen die fietsen war af. Ook enorm veel racefietsers in strak tenue. De combinatie van man op de gewone fiets en moeders op de elektrische is de meest gekozen variant.

Bij de sluis bij Oudenburg liggen de boten te wachten totdat de brugwachter wil draaien. Een mooie driesprong van kanalen en sluizen.

Brugge is een leuke stad met een mooie toegangspoort. De stad staat op de werelderfgoedlijst.

Voordat we de boerencamping in Cadzand oprijden passeren we nog het bekende plaatsje Sluis. Een echte Hollandse attractie. Wat een enorme drukte. We maken een foto van de kerk, doen wat boodschappen en dan snel weer door.

Op de camping is Bernie gelukkig met de droogmolen. Paul kan zich vermaken met de tent. Vannacht in De Panne natuurlijk echt op het strand gestaan. Dat betekent nu meer zand in de tent dan vroeger ooit in de zandbak zat. Dus ook voor Paul schoonmaken geblazen.

Morgen komen we na een kilometer of 10 bij het fietsveer Breskens - Vlissingen. Dan voelen we ons ook echt weer in Nederland en kijken we even hoe we de rest naar huis afleggen. Wordt het fietsen of een combi met de trein? We laten het weten!

1. Marjan:
    31 juli 2016
    Prachtige plaatjes weer! Geniet nog even van de laatste kilometers. Ik denk dat jullie gewoon alles gaan fietsen....eitje.
    Groetjes van Peter en Marjan
  2. Berthie Lahumeten:
    1 augustus 2016
    Was een mooie tocht geweest met vele ups en downs wat het weer betreft. Mooie foto's gezien . Als ik het mag zeggen dan zou ik de trein Vlissingen Hilversum nemen. Groetjes
  3. Louis:
    1 augustus 2016
    Ik zou het leuk vinden als jullie relax naar huis fietsen want dan loopt dit reisblog nog ff door.
    Paul bedankt voor de mooi geschoten plaatjes, k heb ervan genoten.