Fietsen in Engeland!

26 juni 2016 - Hastings, Verenigd Koninkrijk

De eerste echte fietsdag gaat vandaag beginnen. Maar eens kijken wat Engeland ons gaat brengen.

Voor vertrek eerst nog even de krijtrotsen in de ochtendzon op de foto gezet. Toch een heel ander gezicht als gisteravond.

Dan op de fiets. Hoe zat het ook al weer? De 5e klas van de lagere school, tegenwoordig groep 7, hebben we als kinderen ons fietsonderricht genoten. Les 1 is: goed kijken! Eerst naar links en dan naar rechts en dan nog eens naar links. Nou dat gaat al snel fout. Je kijkt wel op deze manier maar ze komen natuurlijk van de andere kant. Bijna lag Paultje onder een camper die vanuit de "blinde hoek" aan kwam zetten. Gelukkig wel een Nederlandse camper, dat dan wel.

Net op pad zien we de haven van Folkstone. Er liggen redelijk wat boten, ook te zien op de foto. Benieuwd wat het liggeld hier is? Eens vragen aan goede vriend Jan, die veel ervaring in de "wereld op het water" heeft.

Het Engelse landschap brengt ons al snel door het mooie golvende landschap van groene weides en beboste hellingen. Je waant je echt in een TV uitzending van "De Grote Verbouwing".

Die Engelse huizen voelen zo vertrouwd als je ze ziet. Maar toch is die Victoriaanse stijl niet helemaal onze stijl. Natuurlijk denken we aan het oude televisie programma bij het passeren van Coronation Square in de plaats Lydd.

Van de glooiende hellingen gaan we weer langs de kustweg. De Engelsen doen er ook veel aan om het iedereen naar de zin te maken. Bij Camber bijvoorbeeld is een mooi strand met boulevard aangelegd voor de kite-surfers. Een heerlijke zeewind blaast ze met grote snelheid over het water. Een mooi gezicht.

Dan naar een paar hellingen van 10-12% snakken we wel weer naar een camping die we vinden, helaas bovenop een heuvel, in Hastings.

1. Els:
    26 juni 2016
    Hoi Bernie en Paul, heerlijk om jullie reis zo mee te beleven! Hebben jullie het niet te koud 's nachts? Prachtige foto van het strand!
    Groetjes Els
  2. Marjan:
    26 juni 2016
    Dat ziet er prachtig uit! Ik heb ook vaak de Engelse programma's op tv gezien. Altijd leuk om naar te kijken. Een hele andere wereld en toch zo dichtbij. Geniet ook van de rust en succes morgen weer.
    Groetjes Marjan&Peter
  3. Mieke Pieket Weeserik:
    Leuk Paul dat jullie weer een blog bijhouden ! We gaan jullie weer volgen
  4. Rita and Lex:
    27 juni 2016
    Hi,
    Looks like you are having a great time.
    We told you that you have to keep to the left. We will follow your blog with great interest. Enjoy your trip. Have a safe one.
    Love Lex and Rita