Sunday Roast

3 juli 2016 - Charmouth, Verenigd Koninkrijk

We gaan ons mooie plekje weer verlaten. Het weer is niet goed genoeg om een dagje over te blijven. We fietsen dalend en klimmend naar Abbotsbury. Een oud plaatsje wat je ook goed ziet op de begraafplaats bij de kerk. Kan zo het decor zijn van een horrorfilm.

Als we Abbotsbury uitfietsen krijgen we direct "de klim van de dag". We klimmen tot 20% over een afstand van "maar" een kilometer om zo 150 meter te klimmen. Klinkt als "valt wel mee" totdat je er op mag fietsen, nou lopen mag ook hoor!

Na deze uitdaging strijken we neer in de pub om een lekkere Sunday Roast te nuttigen. Veel pubs maken op de zondag veel geroosterde gerechten, hier komt de naam dus vandaan. Jongens wat een verwennerij na ruim een week campingfood. Jammie jammie.

We vervolgen onze weg naar Charmouth waar we de camping opzoeken. Dit plaatsje trekt veel toeristen en oudheidkenners omdat er zoveel fossielen gevonden worden. Als je nog niet weet of je naar Charmouth wil kan je eens kijken naar de foto's van de huisjes aan het strand of de prachtige kustlijn, zo mooi die cultuur en natuur.

1. Jan en marlies:
    3 juli 2016
    Hi Paul en Bernie,
    Jullie treffen het niet echt en regen en 20%. Tjeetje dat is echt zwaar! Zelfs naar boven lopen is dan heel heftig. Volgens mij hebben wij nog nooit zo'n hoog percentage gezien.
    Ik dacht dat het op de plek waar jullie nu zitten wel iets beter weer zou zijn. Volgens onze berichten wordt het vanaf donderdag goed weer. Dat betekent bij jullie een dag eerder dus...... Het wordt alleen maar beter( hoop ik)
    Op de kaart kijk ik hoe jullie fietsen, dat samen met de foto's lijkt het mij inderdaad een schitterende route. Veel fietsplezier, we blijven jullie volgen. Groetjes Jan en Marlies
  2. Gräve:
    4 juli 2016
    Ja ook ik heb veel respect voor jullie doorzettingsvermogen. Steeds die Atlantische zuidwester en ook nog een 20%-ter voor je kiezen. Ik geniet van jullie verhalen en grandioze foto's. Tentje echt in de middle of noware.

Nou het weer wordt deze week beter en hoop dat jullie ook even kunnen chillen. Dat hebben jullie ondertussen wel verdiend.
    Tot de volgende story, gr Frank