Een lastige natte dag - met een mooi eind

4 juli 2016 - Salcombe Regis, Verenigd Koninkrijk

Hadden we eindelijk iets mooier weer verwacht, werd het toch weer een natte bende. De hele ochtend miezerige regen. Je denkt ik wordt niet nat, maar toch wel dus.

En dan mochten we ook even flink klimmen. Regenpak aan. Ja, dan wordt het zweten en plakkerig.
En dan hebben we even later op de route de keuze tussen een asfaltweg met een klimmetje of een grindpad. We kiezen voor het laatste. We hebben meer grindpaden gehad en die waren prima. Nou nu dus verkeerd gekozen. Was een pad langs een weiland, zand, maar door de regen was het een beetje "het modderbad" uit het kuuroord maar dan minder lekker. Onder de blubber dus, tassen, fietsen en wij ook.
We kijken bij de huizen naar tuinslangen maar uiteindelijk wordt het een klassieke jachtwerf waar we de fietsen een beetje schoon kunnen maken.

Bij het plaatsje Beer komen we bij de Beer Quarry Caves. Het zijn grote grotten in de krijtstenen kustwand. Het krijtsteen wordt hier al 2.000 jaar bewerkt en gebruikt. Onder andere voor de bekende St. Paul's Cathedral. Ook zijn de grotten gebruikt ten tijde van oorlogsvoering.

Even verderop gaan we bergop langs Branscombe. Ook hier weer een bijzondere kerk. Fietsend mogen we weer omhoog. Het is nu de hele dag al 100-150 meter bergop en dan weer naar beneden (kustplaatsje aandoen) en dan weer 100-150 meter omhoog. Het slaat behoorlijk in onze benen deze continue verandering.

Vandaag wordt het geen lange dag. We pakken redelijk op tijd de camping in Salcombe Regis. En zonder geluk vaart niemand wel want het zonnetje kwam toch nog even door. We zitten heerlijk op het bankje uit te rusten en van het uitzicht te genieten.