Jurassic Coast Line - mooie plaatjes

2 juli 2016 - Fleet, Verenigd Koninkrijk

Corfe Castle, een mooi boven het dorp uittorend kasteel. Weliswaar volledig vervallen maar het moet ooit indrukwekkend geweest zijn.

We passeren een groot militair oefenterrein (een oefen schietgebied). Gelukkig zijn er om twee redenen geen oefeningen. Een vanwege de rust in de natuur en voor onze oren, twee omdat we nu niet om hoeven te fietsen.

Daarna passeren we Lulworth. Lulworth is bekend om zijn legerplaats. Hier worden Engelse speciale troepen opgeleid. Ook is er een bijzonder zeilschip vernoemd naar Lulworth Castle. Kijk maar eens op http://www.lulworthyacht.com. Als je nog wat struint op internet vind je misschien ook nog de fantastische film over de restauratie van dit klassieke schip. Een prachtige film!

Er staat vandaag wederom volop wind. En omdat we overwegend naar het Zuid Westen fietsen (net als alle dagen tot nu toe) dus veel wind tegen. We mogen ons dus echt helemaal uitleven op de pedalen. En dan af en toe een helling van 10-15%. De benen voelen we dus behoorlijk. En later vandaag krijgen we zelfs 20%, dat wordt lopen.

We komen in Weymouth een mooie kustplaats waar het voor de verandering ook eens regent.

We maken langs de kust wel een paar foto's van de kustlijn. De Jurassic Coast Line, staat op de werelderfgoedlijst, en is de kustlijn waar we nu langsfietsen.

Dan in het plaatsje Fleet nog een kleine en fijne kerk op de foto gezet. In dit plaatsje landen we op de mooiste camping en plekje van de vakantie. De SeaBarnFarm   camping. Fantastisch uitzicht over de Jurassic Coast. Wij gaan hier lekker van genieten.

1. Levin:
    2 juli 2016
    Mooie plek hoor, leuk om de reis te volgen. Morgen een Sunday Roast pakken?
  2. André:
    2 juli 2016
    Het wordt zo te horen een tocht om niet te vergeten. Een hele inspanning maar de moeite waard.