Semi rustdag - heerlijk !!!

23 juli 2016 - Honfleur, Frankrijk

We hebben onszelf vandaag een semi rustdag beloofd. Tot Honfleur en niet verder. Om 13.00 uur zijn we in het stadje, een kleine 40 kilometer gefietst.

Onze rustdag begonnen we al snel met een kopje koffie. In het stadje was ook een leuk "marktje" dat we maar even op de foto hebben gezet.
Voordat we in Honfleur zijn drinken we nog een keer koffie en mogen we tussendoor ook nog een paar leuke klimmetjes doen. Gelukkig worden die altijd gevolgd door een afdaling.

Honfleur is een oude havenstad. Vroeger druk maar door de komst van Le Havre er vlak naast, is het eigenlijk alleen nog een plezier jachthaven. Het dorp kent veel kunst en sieraden winkeltjes in knusse straatjes. De liefhebber van snuffelen tussen de jurkjes en de sieraden kan hier heel wat tijd spenderen. De etalages van de winkeltjes doen in ieder geval hun uiterste best om je naar binnen te lokken. Hou je er minder van dan bieden de terrasjes voldoende alternatieven. Wij zijn in ieder geval ook op een van de terrasjes beland.

1. Jan en marlies:
    24 juli 2016
    Hi Paul en Bernie
    Deze stad herkennen we meteen, schilderachtig mooi.
    Veel plezier straks bij de grote brug die jullie overgaan. Er is een speciale tentoonstelling die laat zien hoe het tot stand kwam. Wij vonden dat erg leuk om te zien.
    Wat gaan jullie lekker en nu gelukkig beter weer.
    Groetjes uit Vietnam