Noordelijke Frankrijk in - de Seine over

24 juli 2016 - Étretat, Frankrijk

Wat heeft de zon toch een grote invloed op hoe iets eruit ziet. Vanochtend nog maar eens een foto genomen van Honfleur bij vertrek. Ziet er toch weer heel anders uit als gisteren.

We kiezen voor een route die onder de Pont de Normandië doorgaat. Dit is een enorme brug over de Seine bij Le Havre. De brug is ruim twee kilometer lang en kent een stijgingspercentage van 6%. In de Tour de France is deze brug de enige door mensenhanden gebouwde constructie die meegeteld heeft in het bergklassement als col van de vierde categorie. De brug is lastig/gevaarlijk te fietsen door de enorme drukte en het verkeer dat over vier rijstroken heel dicht langs de fietsers (géén hek) voorbij raast.

Die brug doen we dus niet maar we kunnen hem daardoor wel mooi op de foto zetten. Dat is dan weer een voordeel. We fietsen door het moeras gebied (op hoogte) Marais Vernier. De Seine steken we over met de pont bij Quillebeuf-s-Seine.

Dan volgt eigenlijk een heel saai stuk binnenland richting de kustplaats Étretat.
Onderweg passeren we nog wel een enorme spoorbrug bij Mirville die met 49 bogen een afstand van 524 meter overbrugt.
En ook zien we nog een bijzonder gedenkteken voor slachtoffers uit eerste en tweede wereldoorlog.

We fietsen vandaag lekker door en verslepen 90 kilometer asfalt onder onze wielen. We "stranden" op een "complet - full" camping in Étretat, waar ze voor fietsers gelukkig nog wel een plaatsje vrij hebben.

1. Louis:
    25 juli 2016
    dikke duim voor jullie doorzettingsvermogen, 'k blijf het imponerend vinden wat jullie (en vooral Bernie) presteren.
    Chapeau