Meevallers & Tegenvallers

10 juli 2016 - Plougrescant, Frankrijk

Goed en slecht nieuws gaan altijd hand in hand. Meevallers en tegenvallers ook. Vandaag is zo'n dag dat dit maar weer eens blijkt.

Na een heerlijke rustdag gaan we vandaag de beentjes weer laten draaien.
Het moet fantastisch gaan want gisteren op de rustdag zijn we goed verzorgd. De Zwitserse dame (Claudia) naast ons op de camping, die al 1,5 jaar met de camper op reis is, is masseuse en heeft veel wielren vakanties beroepsmatig begeleid. Ze heeft onze benen eens goed onder handen genomen. Dat moet vandaag toch zijn vruchten afwerpen. Meevaller!

Na een tijdje fietsen begint het zachtjes te regenen. Tegenvaller! Een vervelende wending van de dag. Dit wordt nog eens extra duidelijk omdat de ski-/regenjas  van Paul verdwenen is. Tegenvaller! Geen idee waar hij is. Alle tassen omgekeerd maar niet gevonden. Terugfietsen? Gestolen? Weggewaaid? We komen er maar niet achter waar de jas mogelijk verdwenen is. Een nieuwe kopen?Een crowdfunding actie om de gelden bij elkaar te sprokkelen is misschien wel beste idee. Meevaller?

Via Lannion fietsen we door een "bloemige" streek. Veel kleurtjes langs de weg en ook in de plaatsjes zelf zie je veel bloembakken. We kunnen er mooie foto's van maken. Meevaller!

Even verderop beginnen de achterremmen van de fiets van Paul gevaarlijke geluiden te maken. Tegenvaller! Het remmen klinkt als "ijzer op ijzer". Stoppen dus en het gereedschap uit de tassen. De remblokken zijn versleten. Nieuwe blokjes erin (gelukkig een paar reserve meegenomen) en fietsen maar weer. Meevaller!

Via Port Blanc, klein havenstadje met ook weer zo'n droogvallend strand, vervolgen we de route.

Net na Port Blanc treffen we een getijdeweg. Deze weg staat tweemaal per dag bij hoogtij volledig onder water en is dan ook niet met de fiets te doorkruisen. Dan moet er even worden omgefietst. Gelukkig is het laagtij en kunnen we er doorheen. Meevaller!

Vervolgens fietsen we via het bijzondere "tussen twee rotsen gebouwde huis" bij Le Gouffre. Dit huis is wereldberoemd geworden door alle toeristen. Ze klommen zelfs op het dak om foto's te laten maken. De bewoners schijnen rijk geworden te zijn door verschillende  (schade-/reclame-)claims te hebben ontvangen. We kunnen het huisje prachtig mooi aanschouwen. Meevaller!

Dan op naar de camping in Ploughrescant waar we voor tien euro een mooie plaats met uitzicht op zee, met elektra en met internet hebben. Meevaller!