Een lekker dagje ...

11 juli 2016 - Saint-Quay-Portrieux, Frankrijk

We doorkruisen dit stuk van Bretagne in ieder geval met lekker weer. We hoeven echt minder extreem te klimmen dan in Engeland toch zijn er wel veel kleine klimmetjes te pas en te onpas. De kuiten en bovenbenen worden dus nog steeds lekker belast.

We passeren eigenlijk de ene na de andere baai. Richting baai is het vaak heuveltje af dan een brug over het water en dan het stadje weer uit door een heuveltje op.
Op deze wijze passeren we vandaag Tréguier, Lézardrueyx, Paimpol en Plouha. En wat kleinere stadjes tussen door.
Het wordt steeds toeristischer op de route. De stadjes levendiger, een marktje, meer mensen op straat. Gezellig.

Ook vandaag weer de nodige kerken gezien. Het blijft verbazingwekkend hoe groot de kerken hier zijn terwijl de plaatsjes maar klein zijn. Gods huis heeft altijd ruimte.

Na Paimpol rijden we de Abbaye de Beauport voorbij. Deze abdij is in 1202 opgericht om de bedevaartgangers vanuit Engeland op weg naar Santiago de Compostela onderdak te bieden.

Bij Plouha verlaten we het Bretons sprekende Basse Bretagne en komen in het Frans pratende Haute Bretagne. Voor ons weinig verschil want het Frans blijft lastig.

In de baai bij Bréhec-en-Plouha zien we verschillende bootjes met gele zeilen. Een mooi contrast op het water.

Saint-Quay-Portrieux wordt onze plaats voor de nacht. We vinden gelukkig nog een supermarkt voor wat eten en een leuke camping vlak aan zee. Zo nog even lekker wat kokkerellen, een flesje wijn en dan zit er weer een mooie dag op.

1. Henny:
    11 juli 2016
    Weer een mooi kampeerplekje! Ja die balen heb je al eerder gezien. Zie de foto's van vorig jaar!