Een lekkere etappe op een stralende dag

17 juli 2016 - Surtainville, Frankrijk

De markt (het lijkt wel een soort Koningsdag) begint al vroeg. Om 6 uur komen de eerste auto's met hun curiosa aanrijden. Niet veel later is het grasveld gevuld. En ja, ze hebben veel gras in Frankrijk. Het is dus een grote rommelmarkt. Gezellig druk en de locals zijn hard bezig om in hun speciale rode tenue alles in goede banen te leiden.

Het ochtendtraject brengt ons eerst in Pirou. Daar bezoeken we kort Château de Pirou. Dan vervolgen we de weg naar Lessay. Een schattig plaatsje met een leuk plein met daarop wat waterstromend kunstwerk en een hoop winkeltjes (voor alle dagelijkse zaken) eromheen.

In Portbail, historisch gezien ooit een van de grootste havenplaatsen, is het erg gezellig in het dorp. Allerhande activiteiten, kleine kermis en veel mensen op de been. We genieten hier allebei van een lekkere uitgebreide salade.
Bijzonder is dat er een stoet motoren voorbij komt. Ca. 10-15 minuten valt er op het terras geen woord te wisselen. De motoren brullen volop, en worden door verkeersregelaars efficiënt door het dorp heen geloodst. Het zijn er echt honderden.

We fietsen 's-middags tot Surtainville. Daar pakken we wederom een camping municipale. Die bevallen ons prima. Niet echt heel erg luxe weliswaar maar vaak wel een rustige camping. Mooi op tijd, dus tijd voor een wasje en voor de voetjes in de lucht. We missen Zwitserse Claudia die ons een week geleden nog zo lekker de benen masseerde.

1. Marjan:
    18 juli 2016
    Dit heet nou echt vakantie! Fietsen, genieten van de locale belevenissen en niet te vergeten de zon!