Hallucinaties .... en weer terug op aarde

12 juli 2016 - Saint-Pabu, Frankrijk

De tent zit weer op onze normale tijd in de tassen. En na het ontbijt duwen we onze fietsen omhoog de camping af.

We rijden Saint-Quay-Portrieux weer uit en vervolgen onze route. We rijden een ietwat saaier parcours. Beetje van de kust af. Gelukkig kunnen we op een leuk plekje koffie drinken en kopen en passant ook nog even een setje remblokken. Je kan ze maar nodig hebben.

Bij Plérin zien we verschillende dwars dammen in de havenmonding, moeten vast voorkomen dat het te "ruige" in- en uitstromen van de zee bij het wisselen van het tij schade aanbrengt in de haven. Plérin ligt aan de ene kant van de zeemonding en Saint-Brieuc aan de andere zijde. Ertussen ligt een gezellige haven in de baai, die door sluizen wordt afgeschermd. De boten vallen dus eindelijk eens niet droog in de haven bij eb.

We fietsen lekker door en timen de lunch in een crêperie precies op het moment van een stevige hoosbui. Die lopen we dus lekker mis. En de crêpes smaken perfect.

En dan verschijnt uit het niets het mooie bord (zie foto) HILLION. Ik verkeer direct in hoger sferen. Dat wordt lekker slapen. In het HILTON.
Fantastisch. Zie het al helemaal voor me. Een hemelbed, een bubble bad, roomservice, hoogpolig tapijt en nog veel meer. Ik droom helemaal weg maar zie dan opeens "EINDE HILLION" (zie foto).
Mijn droom spat uiteen, helaas, kom weer terug op aarde en zie ons tentje weer. Later blijkt zelfs dat we in ons tentje moeten zitten. Voor het eerst! Het regent tijdens borreltijd! Ja, ook dat kan blijkbaar.

Na het passeren van de oude spoorbrug, die ons helemaal niet doet denken aan treinen, in La Grandville komen we wat later bij een mooi kasteel dat nu dienst doet als hotel. Niet veel later passeren we de mooie haven van Pléneuf-Val-André.

De camping in Saint-Pabu wordt het eindpunt vandaag. Een enorme camping aan zee. Maar wel met mooie voorzieningen. Helaas eindigt de borrel, zoals al gezegd,in de tent.  De dreiging van regen is te zien in de lucht. Toch kijken we terug op een geslaagde dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade