Eindelijk een mooie dag en ook een nieuw huisdier

5 juli 2016 - Teigngrace, Verenigd Koninkrijk

Na een lekkere nacht worden we wakker met een opklarende hemel. Om 6.30 regende het nog maar om 10 uur schijnt het zonnetje.

Maar voordat we daar echt van kunnen genieten moeten we bij Sidmouth eerst een zware klim verstouwen. Tot 20% stijging en daardoor in 1,3 kilometer ongeveer 160 meter omhoog. Halverwege geven we de tassen van Bernie een lift met een passerende auto (de man reed al weg voordat mijn tassen erbij stonden, helaas dus, pech voor mij). Maar daardoor konden we wel allebei naar boven fietsen. Toen een lekkere afdaling zo direct het strand op van Budleigh Salterton. Aan de koffie met iets lekkers!

We fietsen nu redelijk vlak door naar Exmouth en passeren dan in Lympstone het opleidingscentrum voor de commando's van de Royal Marines. Het is actief in gebruik want we horen de knallen en de stormbaan licht er in optima forma bij.

We fietsen regelmatig over mooie houten "wegen". Hebben een lekkere lunch in Topsham waarna we weer vlak kunnen doorfietsen rond de monding van de Exe. We passeren Exeter en komen in Dawlish. Een op en top toeristisch stadje waar een deel van de bevolking echt direct aan zee woont. Een mooi gezicht (op de foto's ook?).

Dan genieten we van het landschap van Devon. Tussen Luton en Kingsteignton kan je mooie foto's maken en zien we met het (eindelijk) mooie weer echt hele mooie landschappen.
We fietsen nog een stukje door naar Kingsteignton en pakken daar vlakbij de camping in Teigngrace.

Wanneer we willen genieten van de rust en het mooie weer, blijkt dat we weer een huisdier hebben. Heeft iedere Engelsman een hond hebben wij na de egel eerder nu een zeemeeuw. We werden de hele week al overal aan de kust verwelkomd door het geluid van de zeemeeuwen. Op de camping kunnen we onze laatste energie gebruiken om ons voedsel en schoenen te beschermen tegen ons huisdier. Ach we beginnen te wennen aan het Engelse leven. Na de egel nu dus een zeemeeuw. We hopen dat hij ons 's nachts met rust laat.

1. Rita and Lex:
    6 juli 2016
    At least you have seen England with some sunshine. That is very positive. Hope your legs , especially Bernie's, hold out till France. Enjoy the last few days in the UK. Love Lex and Rita