Landing in Frankrijk

8 juli 2016 - Locquirec, Frankrijk

Frankrijk heet ons om 8.00 stipt welkom als de ferry haar deuren open doet. We hebben genoten van een nachtje slapen in een "echt" bed.
We fietsen de boot af en moeten er echt even aan denken om weer aan de goede kant te gaan rijden. Maar dat is weer snel gewend.

Het landschap is direct compleet anders. Geen schapen in de weides, geen glooiende groene landschappen, geen overweldigende huizen langs de kustlijn. Nee, in Frankrijk is het direct wat "dor", stoffig en meer "vervallen".

We fietsen al snel door Morlaix. Een grote plaats aan het einde van de baai van Morlaix. Roscoff ligt eigenlijk ook aan deze baai. Morlaix heeft een gezellig centrum met een prachtige oude spoorbrug. De foto's laten dat maar ten dele goed zien.

Het fietsen gaat ons goed af. De klimmetjes zijn wat vlakker en langer. Dus we overbruggen hetzelfde hoogteverschil alleen over een grotere afstand. Dit fietst gewoon wat lekkerder. Volgens ons routeboek is dit meteen de zwaarste etappe, maar overigens wel lichter dan de laatste twee Engelse etappes. We gaan het zien.

Vandaag proberen we een leuke camping te scoren. Het wordt de camping bij Locquirec. Direct aan er strand van een kleine baai zetten we ons tentje neer.
En morgen nemen we misschien wel een dagje vrij. Eerst even het weer aankijken.

1. AH Restaurantactie:
    8 juli 2016
    Vive la france, vive la republique!