Engeland bedankt!

7 juli 2016 - Plymouth, Verenigd Koninkrijk

We fietsen vandaag Engeland uit. Niet tot Lands End maar bij Plymouth pakken we vanavond de ferry naar Roscoff (Frankrijk). We fietsen van Salcombe een route die af en toe de kust raakt. Bij Aveton Gifford wel een apart stukje weg. Een getijde-weg. Afhankelijk van tij staat de weg wel of niet onder water. Op onze foto's zie je al hoe snel het water dalend was.
Omdat we een lunch nodig hebben wijken we even af van de route om in Ivybridge toe te slaan.  Hiervandaan fietsen we vIa Plympton naar Plymouth.

We hebben Engeland als een zeer gastvrij land ervaren. Mooi voorbeeld vandaag dat een willekeurige racefietser erop staat ons voor te fietsen naar de haven van Plymouth! Bijzonder toch.

Engelsen zijn vriendelijk in het verkeer. De wegen zijn vaak smal door de hagen en iedereen stopt, en maakt ruimte, rijdt achteruit om het ons makkelijk te maken. We hebben zelfs de "bagage taxi" gehad.

Dan is de goedmoedigheid van de Engelsman of -vrouw ook merkbaar met zijn oprechte interesse in wat wij doen en de echte wil om het ons nog net even wat aangenamer te maken dan het al is.

Natuurlijk mogen we de variëteit aan pubs niet vergeten. Altijd op leuke punten, vaak oude locaties en altijd heel gezellig en een warme ontvangst. We hebben ervan genoten.

Als tip geven we Engeland graag de gedachte mee om fietspaden duidelijker aan te geven. Nu gingen we vaak van links naar rechts van de weg, zaten we op een fietspad dan stopte het onverwachts weer. Dus daar is in onze ogen voor de fietser verbetering mogelijk.

En wat ons ook opvalt dat "muziek-oortjes" in het verkeer eigenlijk verboden zouden moeten worden. Het is heerlijk als iemand reageert op een "belletje".

Zometeen gaan we aan boord van de Pont-Aven. Echt een enorm schip dat ons vannacht naar Frankrijk vaart.
We hebben genoten van Engeland en zullen zeker lang plezier hebben van onze ervaringen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade