Krijtrotsen & Fietsers houden niet van erosie

27 juni 2016 - Seaford, Verenigd Koninkrijk

We vertrekken 's-ochtends uit Hastings. De eerste meters vliegen we van de camping af naar beneden. Richting kustweg.
We gaan langs het mooie strand met de eerste houten pier. De pier strekt zich mooi uit in zee en heeft verschillende attracties die de toeristen moeten vermaken. In Engeland zijn er veel badplaatsen met een dergelijke pier.

In Hastings wordt veel gebouwd voor de krijtstenen rotspartijen waar we vandaag nog veel van te zien krijgen.

Langs de kustlijn zijn er verschillende historische bouwwerken die als doel hadden de kustlijn te beschermen tegen bijvoorbeeld Napoleon.
Een van deze bouwwerken is Pevensey Castle. Een mooi fort dat ooit direct aan de kust stond. De baai van Pevensey is nu helemaal dichtgeslibd dus staat het kasteel ca. 1 kilometer van de kust.

We komen daarna bij Beachy Head. Het punt langs de kust waar de krijtrotsen het hoogst zijn. Iets verderop bij Birling Gap zien we de Seven Sisters, zeven opeenvolgende krijtrotsen. Fantastisch on te zien. Bij de randen is het enigszins gevaarlijk. Door invloeden van weer, wind en zee (zeg maar erosie) worden ze aan de voet verzwakt. Er breekt dus nog wel eens een heel stuk af.

En die wind die voelen wij ook de hele dag. Stevige wind tegen. Maar ach je went eraan. Op weg naar de camping in Seaford pakken we nog een mooi stuk landschap mee. Kijk maar eens hoe Bernie zich een weg omhoog (ja ook dat nog) werkt over de akkers.

1. André:
    27 juni 2016
    Mooie blog weer Paul en bernie we blijven zo lekker op de hoogte. Mooie foto's er weer bij. Geniet er maar lekker van.
  2. Levin:
    27 juni 2016
    Mooie reiis en met die almaar dalendr wisselkoers wordt het nog een goedkope vakantie