Kamperen en huisdieren

28 juni 2016 - Graffham, Verenigd Koninkrijk

Als je in Engeland bent zie je enorm veel honden. Wij denken dat er meer honden dan mensen zijn.
Hoe zit het met (huis-)dieren op de camping? Op een camping zit je natuurlijk dichter bij de natuur dan thuis. Minder isolatie, geen hardhouten deuren, geen (spouw-)muren, geen dubbelglas en ga zo maar door.
Zeker niet te vergeten de verwarming die het leefklimaat toch ook beïnvloedt.

Dus je vraagt je wel eens af welke huisdieren je hebt. Thuis hebben we sinds kort, of eigenlijk Mark, twee huisdieren. Twee goudvissen, Mark is nog aan het nadenken hoe ze moeten heten, dus dat kan ik niet vermelden.
Op de camping is het fenomeen huisdier wat onduidelijk. Over het algemeen heb je de mieren. Van de week zagen we een verdwaalde oorwurm. Muggen en vliegen zijn er meestal in grotere getalen.

Hoor je 's-nachts een geluid dan denk je wel eens wat schuift daar rond. Nou vannacht was het bingo! Bernie hoorde wat geschuifel en dacht laat ik Paul eens aanstoten. Lag ik natuurlijk lekker te knorren maar ja, ik moest even wakker worden. Het was geen varken want dat geknor zou Bernie herkent hebben, tenslotte lijkt dat nog een beetje op snurken. Nee het was wat anders. Binnententje open gedaan, lampje gepakt en dan voorzichtig maar eens kijken. Je weet natuurlijk niet of er echt iets is of wat het is. Misschien dat je het alleen maar dacht in de nachtelijke slaap. Nee, nu was het echte bingo. Niet meteen in beeld maar er scharrelde toch echt wat. Na een beetje spotten had ik (ja, Bernie bleef even op de achtergrond) een heuse egel in beeld. Ja zo'n apparaat met 1.000 stekels. Of zijn het er meer?

Nou goed lang verhaal kort. We hadden vannacht een egel op bezoek. Met een beetje licht weer naar buiten verdreven en dan weer vrolijk doorslapen.
Voor de fanatieke en precieze onder ons het was 01.07 uur.

Dan 's ochtends weer op de fiets. We zien dat de boot bij Newhaven wordt volgeladen. Een ferry richting Dieppe (Fr). Mooi gezicht de neus van het schip omhoog om zo toegang tot de laadruimte te geven.

Wat volgt is eerst een klim vanuit Newhaven de krijtrotsen weer op richting Peacehaven. Dan weer naar beneden, dat fietst lekker! En hier zien we fietsend richting Brighton de krijtrotsen vanaf een heel andere kant. Op een mooie strandboulevard verheffen de witte krijtrotsen zich als een lange gestrekte wand. Prachtig.

Dan Brighton, dé stad aan de kust. Mooie gebouwen en wederom een pier met veel kermisattracties.

Dan fietsen we tegen het einde van de dag het glooiende binnenland in richting Graffham. De stortbuien wachten ons hier op. Ze zijn er klaar voor om onze tent te testen op waterdichtheid. We zetten de tent snel op en duiken de pub in. Daar is het droog.