Een echte Engelse regendag

29 juni 2016 - Portsmouth, Verenigd Koninkrijk

Engeland beginnen we aardig door te steken aan de Zuidkant. Kwamen we aan in district Kent, gingen we al snel bij kitesurfstand van Camber East Sussex in. Vanuit onze campingplaats Graffham in West Sussex gaan we richting Portsmouth in Hampshire.
In Portsmouth nemen we dan waarschijnlijk morgen de boot naar Ilse of Wight.

Maar eerst vandaag een echte natte regendag verwerken. Het kan lekker te keer gaan in Engeland. Een goed regenpak is plezierig. We fietsen over van die typisch Engelse landwegen. Hoge hagen aan beide kanten van de weg beschutten je tegen de wind. Dat is tenminste het doel. Maar de wind blijf je toch wel voelen. Hoe zou het dan zijn zonder die hagen? Jammer is wel dat het uitzicht beperkt is dus dat moet je echt pakken bij de huizen, de hekken bij de weilanden of op de punten waar de beschutting even onderbroken is.
In de plaatsjes zie je overal leuke vakwerkhuizen. Vooral de pubs zitten in mooie panden op leuke gezellige kruispunten.

Ook wel bijzonder in Engeland is dat een huis geen huis is als er geen naam op staat. Tenminste zo lijkt het. Ik denk dat de postbode beter de namen van de huizen kent dan de straten en de huisnummers. Wel leuk hoor. Je ziet allerlei mooie namen. Van "groots" tot "knus" en alles wat je daartussen kan bedenken. We hebben er maar eens een collage van gemaakt.

Verder laten wij deze dag graag achter ons want we hebben genoeg water gehad om een paar wisselbaden te nemen. Alleen zaten we niet lekker ergens in een saunapark maar gewoon op de fiets.

1. André:
    29 juni 2016
    Alweer regen, het zit jullie niet mee. Het mag dan een mooi land zijn, maar denk de volgende keer eens aan Griekenland, alle dagen zon en over de themperatuur hoef je je geen zorgen te maken. We zien uit naar de blog van morgen.
  2. Marjan:
    30 juni 2016
    Bikkels! Ik wens jullie zon of in ieder geval droge dagen!
  3. Gräve:
    1 juli 2016