Isle of Wight

30 juni 2016 - Freshwater, Verenigd Koninkrijk

Blij dat we deze camping verlaten. Het leek wel een doorgangshuis. Continu verkeer langs de tent, de mensen gaan de camping op en af. Er lijken veel werklui op de camping te verblijven. En bij nacht- en ontij en daar tussenin gaan ze de camping op en af.

We fietsen langs de mooie Portsmouth Cathedral richting de ferry die ons zal overzetten. We kiezen voor de catamaran die ons in 15 minuutjes overzet.
Zo verlaten we het "vaste" land richting Isle of Wight. Altijd weer mooi die plaatjes vanaf de boot. Zie de Spinaker Tower, de oude stadsmuren achter de ferry als je de haven uitvaart en Portsmouth in de "achteruitkijkspiegel".

En dan vooruit kijkend naar de pier die ons welkom heet in het plaatsje Ryde op het eiland. Benieuwd hoe dit bijzonder stukje Engeland ons gaat bevallen. Tot
nu toe is het in ieder geval droog.

Via het strand van Sandown, een sjieke badplaats, gaan we door naar de toeristische trekpleister Godshill. We rijden daarvoor over verschillende privé wegen die je normaal nooit zou vinden of proberen. Het is dat de route het aangeeft, anders waren we hier echt nooit geweest. Via een poort, genaamd Freemantle Gate, die al verschrikkelijk oud is, kruisen we door verschillende delen van het landschap. Het is een vreemde poort omdat alle jaren dat hij er staat, hij nooit daadwerkelijk een functie heeft gehad. De ene of de andere kant van het hek, het maakt niets uit.
Godshill was vroeger een romantisch dorp maar nu is het een aaneenrijging van souvenirshops.  We gaan richting het westen van het eiland.

We krijgen aan het einde van de dag weer mooie krijtrotsen te zien vlak voor de plaats Freshwater. In Freshwater belanden we op de Heatfield Farm camping. Een paar hele grote groene weides met campingplaatsen zo groot "als heb ik nog nooit gezien". Na een droge dag en stormachtige avond maken we ons weer op voor een nieuwe dag.
Het eiland is ons goed bevallen.

1. Rita and Lex:
    1 juli 2016
    Good to hear that you are enjoying your trip. We follow your blog faithfully and looking forward to every story.
    Love Lex and Rita
  2. André:
    1 juli 2016
    Mooie blog weer, het schrijven gaat je goed af. Ik zie gelukkig weer blauwe luchten op de foto's. Veel plezier morgen weer.