Franse economie gered? - 1.000 Kilometergrens gepasseerd!

22 juli 2015 - Arc-et-Senans, Frankrijk

Vanochtend nog maar eens een half uurtje eerder opgestaan. Dan kunnen we de warmte een beetje voor blijven.
En ja dat werkt om 10.00 zitten we aan de koffie in Gy. Uiteraard met iets lekkers erbij.
De indruk bestaat dat alle landbouwgewassen van de afgelopen dagen nou niet echt bijdragen aan de welvarendheid van de regio. Het lijkt overal oud, vergane glorie, leegstand en treurnis. Of is dat kleine beetje welvaart juist door de landbouw?
Vandaag zien we een doorbraak die de regio en Frankrijk een enorme stimulans kan geven. We treffen opeens een groot stuk land aan vol met hennepplanten! Gaat dit Frankrijk en de regio erbovenop helpen? In Nederland mag dergelijke grootschalige aanplanting niet; en iedereen maar zeggen dat in Nederland altijd alles mag. Nou er zijn dus wel verschillen.
En we weten niet of het er iets mee te maken heeft maar vandaag zagen we ook de eerste Porsche.
Bij Marnay doen we ons tweede kopje koffie. En wat leuk, ze hebben slingers opgehangen omdat we de 1.000 kilometer grens gepasseerd zijn.
De middag is weer voorzien van lekkere broodjes en een kleine "snurk".
We gaan richting Jura. Dat betekent eerst een stuk fietsen langs de Doubs, we gaan daarbij over een mooie hangbrug bij St. Vit.
Dat de Jura nog wat in petto heeft voor ons (morgen) wisten we al. Nu kunnen we het ook al met eigen ogen zien (zie foto). In de bocht zie je Bernie al op weg naar ....
Dan in een afdaling hebben we materiaal pech. De hydraulische druk van de voorrem van Wim's fiets valt weg. Reparatie in Frankrijk wordt lastig. Onderdelen opsturen kan maar waarschijnlijk fietsen we (lees: Wim) door op alleen de achterrem.
Een camping vinden we aan de oevers van de Loue in de plaats Arc-et-Senans. Helaas de rivier zien we niet. Dat was gisteren wel even anders. We vieren de 1.000 kilometer grens met een feestelijk maal. Henny, als ervaren fietster, legt ons heerlijk in de watten. We genieten ervan en niet veel later dromen we heerlijk weg.

1. AH Restaurantactie:
    22 juli 2015
    Far out man, neem een stekkie mee. Helemaal te wauw.
  2. Wilma Gopalrai:
    22 juli 2015
    Franse boeren blokkeren snelweg .... gelukkig ondervinden fietsers hiervan geen hinder .... Bernie, je krijgt kuiten!!! 1000 km, prachtige prestatie voor jullie allemaal!
  3. Arjan:
    23 juli 2015
    Waanzinnig knap! Hoeveel kilometers verwachten jullie totaal te fietsen? Geniet ervan.
    Groetjes ook van Diana