Maïsprijzen onder druk in 2015

15 juli 2015 - Wiltz, Luxemburg

Vanochtend wakker, een feestje. Het is droog. Heerlijk is het dan om rustig te kunnen ontbijten en alles in te pakken.
Om half negen de camping af. Klaar voor het laatste stuk Vennbahnweg. Om 11.20 uur is het zover. We zijn in Troisvierges einde van de route. Onderweg hebben we wel moeten werken. Pfff, dat was echt even zweten, voor allemaal. Drie keer een klim van 6-10%. Leuk  te zien dat we allemaal steeds iets makkelijker naar boven gaan.
Trots op Bernie, de laatste klim maakt ze helemaal af. Chapeau!!
Nu in Luxembourg gaan we door met het volgende stuk van de route naar de Middellandse Zee. Vandaag blijven we zeker in Luxembourg.
De koffie in Troisvierges wordt na deze inspanningen heerlijk door de inwendige mens gewaardeerd.
Daarna door heuveltjes op en af. Hellingen tot 10% en ja hoor het gaat steeds lekkerder. Natuurlijk vermoeide spieren maar ach dat hoort erbij. Eenmaal het heuveltje bedwongen is iedereen weer vrolijk en blij. Mooie uitzichten over de (zomer-)tarwe velden. En voor de beleggers onder ons hebben we een tip. Gok niet op een stijging van de maïsprijzen want wij worden er onderweg gek van. Het wordt een mega oogst.
Bij Oberwambach komen we van de Vennbahn route af, voor het eerst op de echte Groene Weg naar de Middellandse Zee. We fietsen door naar Wiltz. Een grotere toeristische stad waar je het fietsen in de bergen aardig kan oefenen. Onderweg fraaie beekjes gezien.
Boodschappen doen is natuurlijk niet "je van het". Maar als je op de camping lekker in je stoeltje zit en het bier smaakt goed, de wijn nog beter en je ziet de brie uitlopen op het verse stokbrood dan is het leven toch wel erg goed.
Dan nog even het zwembad in, voordat we aan een heerlijk maal beginnen.

1. Frans en margot reeuwijk:
    top
  2. AH Restaurantactie:
    15 juli 2015
    Mooi avontuur hoor. Succes met de klimmetjes
  3. Wilma Gopalrai:
    15 juli 2015
    De route lijkt steeds mooier te worden, gelukkig wordt het weer ook beter. Jullie zijn toppers! Bernie, ik doe het je niet na .....
  4. Peter:
    16 juli 2015
    Mooi hoor. Goed gedaan en op naar het mooie weer.
  5. Marjan:
    16 juli 2015
    Kilometervreters zijn jullieVanavond maar een maiskolfje van de BBQ met een stukje vlees.Geniet van jullie avontuur!
  6. Frank:
    16 juli 2015
    Respect! net jullie eerste verhalen gelezen en 10 % klim ....woehaaaa......:-)
    Hoop op veel lekker weer voor jullie : in Nederland gaat het richting weekend de goede kant op dus dat moet daar ook zeker lukken !
    Doe voorzichtig aan want het vakantie autoverkeer komt op gang ....maak je mooi breed Paul ..hahaha
    Groet!
    Frank
  7. Mieke Pieket Weeserik:
    16 juli 2015
    Echt top om jullie op deze manier te volgen !! Fantastische prestatie Bernie . Hou vol en wij volgen jullie met veel interesse !!!