De eerste klimmetjes te pakken

12 juli 2015 - Schinnen, Nederland

2015-07-12
Vanochtend lekker vroeg vertrokken. De vogeltjes hebben ons met vrolijk getjilp gewekt.
Al fietsend door De Peel, met vandaag de eerste regendruppels (er zullen er vast meer volgen), kom je dan uiteindelijk bij Nationaal park De Groote Peel. Het park zijn we niet in gegaan, wel het restaurant voor lekker bakkie koffie en een stuk Limburgse vlaai.
Even verderop in Nederhemert sluiten Henny en Wim aan. Nu met zijn vieren op pad. Het avontuur gaat door.
De lunch, ja we gaan voor een uitsmijter, nuttigen we in Thorn. Bij de gelegenheid waar je een keer gegeten moet hebben "Grand café 't Stift".
Thorn uit fietsend zie je toch goed wat een leuk stadje het is. Witte huizen (net uit Zuid Europa) en geplaveide wegen alsof we al in Belgie zitten. Maar dat is niet zo.
Enige kilometers verderop fietsen we wel in Belgie, langs de Maas oever. Met een leuk pontje de Maas over en dan op naar Schinnen. In Schinnen krijgen we de eerste "echte" kuitenbijter. Deze laten we achter ons en dan dalen we af richting camping. Maar voordat we daar heen gaan gaan we eerst een hapje eten in Boerderijrestaurant Aan Sjuuteeänjd.
Na drie lange dagen gefietst te hebben zeker verdiend. Trots op Bernie, nu al 290 kilometers gefietst en ook al een kuitenbijter! Goed gedaan meissie!!
Een stevige dag achter de kiezen en een lekkere maaltijd gaan we de tent nog opzetten en dan lekker slapen!

1. AH Restaurantactie:
    12 juli 2015
    Nou, al lekker opgeschoten zeg. Goed van Bernie hoor. Have fun!
  2. Marjolein:
    13 juli 2015
    Geniet van dit mooie avontuur, lieve papa en mama! Wij zijn trots op jullie. Dikke kus van ons
  3. Frans en margot reeuwijk:
    13 juli 2015
    Zo super bernie goed gedaan veel plezier ik doe het je niet na hr