Een natte dag (de laatste?)

13 juli 2015 - Raeren, België

2015-07-13
Zo, na een natte nacht is het opstaan in de miezerige regen. Onder het motto "dit is de laatste dag slecht weer, laten we er dan maar van genieten", pakken we de spullen in.
Op de camping nog even de natweer ruimte in. Broodjes gekocht: wat een sortering!!
Op weg naar Heerlen, waar de start is van onze tocht met de Vennbahnroute. Een oude spoorweg die nu "verbouwd" is naar een fietsroute. De fietsroute van Europa 2014. We zijn benieuwd.
Heerlen bereiken we al snel, in regenpak! Oeps, dat was natuurlijk niet de bedoeling. Bij de apotheek wat zalfjes gekocht voor onze "edele delen", daarna aan de koffie met een lekkere versnapering erbij.
Van Heerlen op weg naar Aken. Van Nederland, naar Duitsland, weer Nederland en dan in Aken Duitsland.  Daar begint de Vennbahnweg dan echt. Getuige is ons bordje. Langs een oude spoorbaan brengt deze route ons naar België. Onderweg leuke doorkijkjes vanaf de verschillende viaducten.
Na een kopje koffie vervolgen we de route naar Raeren in België. Daar zoeken we de camping op en dan hebben we aardig wat landsgrenzen gepasseerd.
Wat we vanochtend als grap zeiden "we moeten genieten van het slechte weer" hebben we vandaag behoorlijk kunnen doen. De regenpakken zijn goed gebruikt. Een minder leuke combinatie met de eerste klimmeters, je kan je dan voorstellen hoe een gepofte aardappel zich voelt.
De camping is klein maar we hebben mazzel! Met alle regen hebben we een plekje met daarnaast een soort veranda. Of eigenlijk een afgedankte caravan met een houten/plastic hutje.  Toch voor nu ideaal om met dit weer even bij te komen en om als diner plaats te gebruiken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan van Roomen:
    13 juli 2015
    Her klinkt als afzien. Ook wij hebben vandaag de regen getrotseerd daarom maar lekker een hotelletje gepakt:)
    Morgen de laatste regendag?
    Fijn dat het met bernie ook zo goed gaat. Succes verder, jullie gaan lekker!
  2. Jan van Roomen:
    13 juli 2015
    Morgen de laatste regendag?
    Fijn dat het met bernie ook zo goed gaat. Succes verder, jullie gaan lekker!
  3. Wilma Gopalrai:
    13 juli 2015
    Leuk om jullie te kunnen volgen tijdens deze fietstocht! Ongetwijfeld niet altijd makkelijk, zeker als het weer niet mee zit. Veel succes met de volgende etappe .....
  4. Rob Jaarsma:
    14 juli 2015
    Jullie moeten maar denken: De meeste regen valt naast je neer. Hopelijk vandaag betere omstandigheden. Ik vind het een stoere onderneming. Roepi roepi.