Op weg naar Praag

17 juli 2017 - Angeren, Nederland

Vanochtend de laatste spullen bij elkaar geraapt. Tassen gevuld en aan de fietsen gehangen. Kortom klaar voor vertrek.

Een mooie ochtend met een lekker zonnetje. Ideaal fietsweer. We vertrekken vanaf huis, dat is altijd leuk. De reis gaat naar Praag, de "officiële" route begint in Millingen aan de Rijn. Dus ons eerste traject is die kant op.

Door de weilanden van Eemnes en Bunschoten fietsen we langs Hoogland zo Keistad in. Ofwel Amersfoort.

We fietsen lekker door langs het Vallei kanaal en de Grebbelinie. De verdedigingslinie in 1750 (om en nabij) gebouwd en in de tweede wereldoorlog gebruikt om de Duitsers tegen te houden. Dit door "inundatie. Dit is het onder laten lopen van land, waardoor de opmars van een vijand gestuit kan worden.

Verder fietsend over de Veluwe komen we uit in Oosterbeek en Arnhem bij de Nederrijn. De brug over en we landen in Boerenhoek op camping De Waay. Mooi weer en helemaal vol, mede dankzij de Nijmeegse vierdaagse die morgen van start gaat. Het zal dus vroeg levendig zijn op de camping.

1. Els:
    18 juli 2017
    Hoi Paul en Bernie! Jullie hebben een mooie dag uitgekozen om te vertrekken! Heel veel fietsplezier! En ik ga weer met veel genoegen
    meelezen! En genieten van al jullie verhalen!
  2. Gräve:
    Hi Paul en Bernie,
    Ook ik zal jullie op de voet volgen. Geniet ervan!!!!
    Vgr Frank
  3. Katinka:
    18 juli 2017
    Hoi Paul en Bernie, geniet van het prachtige weer! Veel plezier, ik lees mee!
  4. André:
    18 juli 2017
    Bernie en Paul, leuk dat jullie weer verslag gaan geven van jullie reis ,kunnen wij ook weer meegenieten. Heel veel fietsplezier.
  5. Marjan:
    20 juli 2017
    Leuke foto Bernie! Ik ga jullie volgen....even terug lezen......
  6. Birgit moolen:
    21 juli 2017
    Hoi fietsmaatjes, leuk om jullie avonturen te lezen ....ben heel benieuwd naar de volgende etappes!
    Veel plezier samen!
  7. Gräve:
    21 juli 2017
    Mooie en zelfs leerzame verhalen. Geniet ervan, ik lees met jullie mee. Vgr Frank