De warmste dag?

19 juli 2016 - Gatteville-le-Phare, Frankrijk

Puf Puf, het was warm vandaag. Nee niet een beetje maar echt warm. We zagen het aan de Fransen zelf. In de winkeltjes en cafeetjes zag je ze allemaal een beetje zuchten en puffen. Voor ons betekende het veel drinken en een langere lunchstop om even bij te tanken. Dat ging goed op een paar geleende stoelen aan het strand.

Na het ronden van de kaap gisteren, gaan we nu oostwaarts de kust af. Eerst komen we nog een keer die immense, maar wel lelijke, opwerkingsfabriek van het nucleaire afval tegen. Echt mega groot.

Dan fietsen we door naar Cherbourg-Octeville waar we Napoleon nog even de hand konden schudden. Hij heeft de streek hier allemaal mooie dingen beloofd (à la Romeinse tijden) die echter nooit zijn uitgekomen.

Na Cherbourg fietsen we, gelukkig lekker vlak, richting een volgende kaap. Cap Lévi komt eerst en niet veel later zijn we bij Pointe de Barfleur.
Barfleur passeren we morgen als eerste stadje wanneer we de camping in Gatteville-Le-Phare verlaten. Barfleur was rond 1400 de grootste haven van Normandië en een grote stad, waar nu nog maar 600 mensen wonen. Maar goed dat is pas voor morgen.