Laatste dag krijtsteen rotsen en kliffen (?)

26 juli 2016 - Saint-Martin-en-Campagne, Frankrijk

Lekker op tijd zijn we op pad. De route brengt ons na een kleine klim, over een rustig plateau op de krijtrotsen verder naar St-Valery-en-Caux.
We passeren weer wat mooie landhuizen en broeden erop wat we in de verte zien. Het lijken wel vier reuzenchampignons of vier grote bunkers uit de oorlog op een rij. Maar we zien geen enkele commerciële uiting. Dus vast iets anders. De boer die zijn land aan het bewerken is maar eens aangesproken. Na wat Frans gebrabbel en met wat gebarentaal komen we erachter dat het een kerncentrale is.

In de volgende plaatsen zien we, denkelijk voor de laatste dag, overal ook de krijtstenen rotsen en kliffen. We komen ook afbrokkelende rotsen tegen. Frankrijk wordt dus langzaam een beetje kleiner. Bij sommige huizen kan je je voorstellen dat die ooit een keer naar beneden zullen verschuiven als de rotsen splijten of ineenstorten.

Niet veel later zijn we in Dieppe. En als je nou zou vragen is dat een stad waar je heen zou gaan, is het antwoord al snel "nee". Fietsen we er doorheen dan zien we een actieve en bruisende stad. Veel winkels, mensen op straat, volle terrassen en een goed gevulde plezierjachthaven. Een veel leukere stad dan gedacht. Op de foto's zie je ook hier goed de krijtrotsen, zo dichtbij de stad en ooit vast aan Engeland. Gekke gedachte hoor.

Net voorbij Dieppe pakken we de camping in St-Martin-en-Campagne.