De kop is eraf

10 juli 2015 - Nederhemert, Nederland

lDe reis is gestart. Vanochtend vertrokken om half negen. Lekker bepakt maar de gewichtsverdeling kan vast nog wat beter. Dat komt in de loop van de dagen wel.
Lekker in Lage Vuursche al aan de koffie en ja met appelgebak. Als we thuis komen gaat we onze eigen gewichtsverschillen met vertrekgewicht maar eens vergelijken.

Oh ja dan ook nog bijzonder dat we vandaag buurvrouw Henny als medereiziger hebben. Zondag komt buurman Wim ook. Dan gaan we in twee tandems richting het Zuiden.

Begin van de middag een stop bij Amsterdam Rijnkanaal. Even een broodje eten en wat drinken. Veel binnenvaartschippers op pad met hun lading.

Verder langs de route paar Ooievaars gespot op het nest. De hele familie was thuis inclusief de jongste van het nest.
Verderop de Lek oversteken. Altijd leuk zo'n typisch Hollandsche pont. En dan aan de overkant door de stadspoort van Vianen, zie wie daar aan komen fietsen, nog even kersen kopen.

Vervolgens nog een paar pontjes verder en dan strijken we neer op Natuurcamping Nederhemert. Prachtig veldje, niet te groot, fluitende vogels (die hebben het naar hun zin).
Tentjes staan bijna aan het water, de wijn is open en de brie smaakt goed. En ook wel leuk de camping beheerster slaapt in een Pipo-wagen.

Een lekkere eerste dag. En als toegift nog heerlijke Thaise deegrolletjes met rucola, komkommer. Heerlijk, dank aan de buren op de camping

1. Frans en margot reeuwijk:
    10 juli 2015
    Super dat is al vast een goede start op.naar dag 2 gezellige avond nog en Gr aan hennie
  2. AH Restaurantactie:
    Super gedaan. Geniet ze
  3. Tineke Lahumeten:
    Hi Paul & Bernie,
    Leuk om jullie zo te volgen toppers ! De eerste dag zit er alweer op en dat hebben jullie goed gedaan.
    Geniet nog lekker van de wijn, rust lekker uit en succes morgen met de volgende kilometers door mooie omstreken !
    Lieve groetjes Tineke
  4. AlMAx:
    11 juli 2015
    Hi familie , klinkt en ziet er prima uit. Ben jullie nu aan het volgen dus blijf sturen