Toch een beetje "het saaie Noorden"

28 juli 2016 - Dannes, Frankrijk

Vanochtend somber weer en een wat saai boeren landschap. Lange wegen er doorheen dus pas heel laat koffie

Dan komen we in Montreuil-sur-Mer. Zoals de naam doet vermoeden aan zee gelegen. Ja dat was ooit zo maar tegenwoordig zit je zo'n 15 kilometer van zee af. Montreuil is een gezellig dorp met straatjes van oude kasseien en leuke winkeltjes. De oude citadel wordt omringd door een droog staande gracht en kom je binnen via de oude stadspoort.

De route is verder vlak totdat we bij de heuvels, richting zee, bij Lefaux komen. Dan mogen we toch nog even lekker klimmen.

We zien verschillende "windmolen parken" (zoveel zijn het er ook weer niet), dus Frankrijk heeft toch niet alleen voldoende aan de kernenergie.

Als we bijna in Dannes zijn maken we nog een zelfportret. We worden steeds grijzer, stoffiger en trekken natuurlijk veel samen op waardoor je ook op elkaar gaat lijken. We kijken er naar uit om binnenkort weer iedereen onder ogen te komen. (Zie foto)

In Dannes pakken we de camping. Een toch nog zonnig geworden dag komt teneinde onder het genot van een lekker flesje wijn. Totdat de regen naar beneden komt. Een lief oud dametje biedt ons onderdak aan op haar veranda van de mobilhome. Fijn want dan kunnen we ons net gemaakte eten toch lekker nuttigen.